Ο ανταγωνισμός ανάμεσα σε ξενοδοχεία και βραχυχρόνιες μισθώσεις έχει εισέλθει σε μια νέα φάση, καθώς οι ρυθμιστικές αρχές παγκοσμίως επιβάλλουν συνεχώς αυστηρότερους κανονισμούς στις βραχυχρόνιες.
Πλέον, σημειώνει η AirDNA σε σχετική ανάλυσή της, αναδύεται ένα κρίσιμο ερώτημα: Αυτοί οι νέοι κανόνες ανατρέπουν ακούσια τη ζυγαριά υπέρ των ξενοδοχείων που ανταγωνίζονται την Airbnb;
Οι διαπιστώσεις από αυτές τις πολιτικές είναι ξεκάθαρες:
** Σε όλο τον κόσμο, οι κανονισμοί μειώνουν τις καταχωρήσεις βραχυχρόνιων μισθώσεων ενώ ενισχύουν την πληρότητα των ξενοδοχείων και αυξάνουν τις τιμές τους.
** Οι οικοδεσπότες της Airbnb αντιμετωπίζουν περίπλοκες απαιτήσεις εγγραφής, περιορισμένες ημέρες διαμονής και αυξανόμενο κόστος συμμόρφωσης στους νέους κανόνες.
** Τα ξενοδοχεία εισέρχονται και σε συγκροτήματα κατοικιών, περιορίζοντας το πεδίο δραστηριότητας των μικρών καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης.
Η ανάλυση της AirDNA παρουσιάζει στη συνέχεια τα περιοριστικά μέτρα κατά της βραχυχρόνιας μίσθωσης σε μεγάλες αγορές, όπως αυτές στη Νέα Υόρκη, στη Βαρκελώνη και στο Άμστερνταμ. Κοινή αιτιολογία για τα περιοριστικά μέτρα:
- Η διατήρηση της οικονομικής προσιτότητας της στέγασης
- Η διατήρηση του χαρακτήρα της γειτονιάς
- Η διαχείριση του υπερτουρισμού
Πώς θα κερδίσουν πελατεία τα Airbnb
Καθώς, λοιπόν, ο ανταγωνισμός μαίνεται, η AirDNA καταθέτει τις ακόλουθες συμβουλές στα Airbnb για να προσελκύουν πελατεία:
Οι οικοδεσπότες δεν διαθέτουν ρεσεψιόν, μπορούν όμως, να δημιουργήσουν αξέχαστες διαμονές, παρέχοντας τις ακόλουθες υπηρεσίες:
– Να προσφέρουν έναν λεπτομερή ψηφιακό οδηγό με τα κρυμμένα διαμάντια της περιοχής τους. Οι μοναδικές τοπικές εμπειρίες είναι περιζήτητες. Ο οδηγός θα πρέπει να περιλαμβάνει:
α) Μοναδικά εστιατόρια που μόνο οι ντόπιοι γνωρίζουν
β) Τις καλύτερες ώρες για να επισκεφτεί ο επισκέπτης σας δημοφιλή αξιοθέατα, αποφεύγοντας τα πλήθη
γ) Συμβουλές για τις μετακινήσεις με τα μέσα μαζικής μεταφοράς
δ) Λεπτομέρειες για τοπικές εκδηλώσεις και εποχιακές γιορτές
ε) Ειδικές συνεργασίες με κοντινές επιχειρήσεις
στ) Εξατομικευμένες προτάσεις με βάση τα ενδιαφέροντα των επισκεπτών
– Εξατομικευμένα πακέτα καλωσορίσματος με βάση τις προτιμήσεις των επισκεπτών
– Άμεση επικοινωνία με τον επισκέπτη, όπως με έναν φίλο
– Ευέλικτες λύσεις check-in που προσαρμόζονται στα προγράμματα των επισκεπτών
Ανταγωνισμός σε ζητήματα εμπιστοσύνης και φήμης
Καθώς τα ξενοδοχεία ανταγωνίζονται στην εξυπηρέτηση με την Airbnb, η εμπιστοσύνη αναδεικνύεται ως το απόλυτο νόμισμα στη φιλοξενία. Τα ξενοδοχεία χτίζουν εμπιστοσύνη μέσω της αναγνώρισης της επωνυμίας και των τυποποιημένων εμπειριών – οι επισκέπτες ξέρουν ακριβώς τι να περιμένουν όταν κάνουν κράτηση σε ένα Marriott ή Hilton. Οι οικοδεσπότες βραχυχρόνιας μίσθωσης πρέπει να δημιουργήσουν αυτό το ίδιο επίπεδο εμπιστοσύνης με διαφορετικά μέσα, όπως:
** Διατήρηση του θεσμού των Superhost για την αξιοπιστία του οικοδεσπότη
** Καθορισμός σαφών, συνεπών πολιτικών σε όλες τις πλατφόρμες καταχώρησης
** Παρέχοντας λεπτομερείς, ακριβείς περιγραφές και επαγγελματικές φωτογραφίες ακινήτων
** Απάντηση σε ερωτήσεις μέσα σε λίγα λεπτά, όχι σε ώρες
** Συνεργασία με επαγγελματικές υπηρεσίες καθαρισμού για τη διασφάλιση της καθαριότητας σε επίπεδο ξενοδοχείου
** Δημιουργία ενός ισχυρού προφίλ αξιολόγησης μέσω της συνεπούς παροχής υπηρεσιών
** Παρακολουθήστε τι χρεώνουν τα κοντινά ξενοδοχεία (και γιατί) και προσαρμόστε ανάλογα κάθε φορά τις τιμές.
** Κάντε τις μακροχρόνιες διαμονές ακαταμάχητες με έξυπνες εβδομαδιαίες και μηνιαίες εκπτώσεις
** Γίνετε δημιουργικοί με προσφορές εκτός σεζόν για να καλύψετε τα κενά στο ημερολόγιό σας