• Η πύλη ενημέρωσης των επαγγελματιών της Βραχυχρόνιας Τουριστικής Μίσθωσης
BNB FACES

Ο host Γιάννης Ζήσιμος «ποντάρει» στο να δημιουργεί εμπειρία

Ο host Γιάννης Ζήσιμος, ιδιοκτήτης και διαχειριστής τριών σπιτιών στη Σαντορίνη, μοιράζεται την εμπειρία του στο BnB Faces.

Πόσο καιρό δραστηριοποιείσαι στη βραχυχρόνια μίσθωση; Πώς και γιατί ξεκίνησες; Πόσες ιδιοκτησίες διαχειρίζεσαι;

Η δραστηριότητά μου στο χώρο ξεκίνησε το 2012 καθαρά από περιέργεια για να έρθω σε επαφή με τη νέα τάση του χώρου της φιλοξενίας.

Ο στόχος στη συνέχεια αν έβγαιναν κάποια χρήματα ήταν να τα χρησιμοποιήσω για να ανακαινιστεί το μπάνιο και η κουζίνα του σπιτιού, που τότε ήταν μόνο ένα και αποτελούσε το εξοχικό όλης της οικογένειας. Τώρα τα σπίτια είναι 3.

Είσαι ιδιοκτήτης ή διαχειριστής; Είναι μερική ή πλήρης απασχόληση για σένα;

Είμαι ιδιοκτήτης και διαχειριστής. Είναι μερική απασχόληση, αλλά τείνει να γίνει πλήρης.

Τι είναι αυτό που σου αρέσει περισσότερο σε αυτή τη δραστηριότητα; Ποια είναι τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζεις;

Μου αρέσει πολύ η διαδικασία του να προσπαθώ ως ιδιοκτήτης να κάνω ιδιαίτερη και ξεχωριστή την εμπειρία των φιλοξενούμενών μου. Η επιτυχία του να συμβάλεις στο να περάσει καλά κάποιος που κάνει ένα ταξίδι ζωής, για μένα είναι μοναδικό συναίσθημα.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζω πλέον, οφείλεται στον «υπερτουρισμό» της Σαντορίνης, καθώς οι υποδομές του νησιού δεν επαρκούν ώστε να καλυφθεί  ομαλά η υδροδότηση και η ηλεκτροδότηση των καταλυμάτων.  Είναι κάτι που φυσικά δημιουργεί δυσαρέσκεια και απαιτεί ιδιαίτερο χειρισμό ως προς τους πελάτες.

Πες μας την πιο όμορφη εμπειρία σου ως ιδιοκτήτης.

Δεν είναι εύκολο να επιλέξω μόνο μία. Τι να πρωτοθυμηθώ…

Όταν ο Anton και η Judie μου είπαν ότι κατά τη διάρκεια της διαμονής τους αποφάσισαν να παντρευτούν και με κάλεσαν στο γάμο τους.

Όταν μια οικογένεια από το Βανκούβερ μου έστειλε ευχαριστήριο δώρο όταν επέστρεψε στη χώρα της. Επίσης έχει συμβεί να γίνουμε μια παρέα και μάλιστα να συνεχίσουμε όλοι μαζί σε κοντινό νησί.

Τι αφήνει σε έναν host η φιλοξενία ανθρώπων με διαφορετικές κουλτούρες;

Ό,τι αφήνει και ένα όμορφο μακρυνό ταξίδι!

Υπάρχουν φορές που στο check out συνειδητοποιείς ότι νιώθεις σα να αποχαιρετάς όχι πελάτες, αλλά φίλους που ζουν στην άλλη άκρη της γης.

Ποια είναι η πιο σημαντική συμβουλή που θα έδινες σε κάποιον που ενδιαφέρεται να γίνει οικοδεσπότης βραχυχρόνιας μίσθωσης;

Εκτός από το να φροντίσει να είναι «τίμιο» και με «χαρακτήρα» το κατάλυμα που θα διαθέσει ο ιδιοκτήτης, να δώσει έμφαση στην εμπειρία που θα αποκομίσει ο επισκέπτης. Να τον συναντά, να αφουγκράζεται το προφίλ του και να πράττει όπως θα ήθελε να πράξει κάποιος για τον ίδιο εάν επρόκειτο να κάνει ένα ταξίδι ζωής.

Εκτός από τη Syncbnb, χρησιμοποιείς άλλα εργαλεία, συσκευές ή λογισμικά (π.χ. ηλεκτρονικές κλειδαριές, κάμερες, εφαρμογές με τοπικούς οδηγούς, μετρητές ενέργειας, κ.λπ.); Τι εμπειρία έχεις με αυτά;

Δε χρησιμοποιώ κάτι άλλο εκτός της Syncbnb.

Σε ποια κανάλια διανομής έχεις καταχωρήσεις; Πόσο έχουν αυξηθεί τα έσοδά σου από τη στιγμή που έβαλες καταχωρίσεις σε πολλαπλά κανάλια διανομής;

ΑirBnB, HomeAway, Booking.com, Expedia, Flip Key

Υπάρχει αξιοσημείωτη αύξηση παρότι η Σαντορίνη είναι άκρως τουριστικός προορισμός και κάποιος θα έλεγε ότι η πληρότητα σε αυξημένη τιμή είναι δεδομένη ακόμη και με μόνο μία καταχώρηση.

Σε κάθε περίπτωση,  η παρουσία σε πολλαπλά κανάλια είναι απαραίτητη!

Εκτός από τις καταχωρίσεις, τι άλλο θεωρείς ότι θα μπορούσε να κάνει ένας οικοδεσπότης για να αυξήσει τις κρατήσεις και τα έσοδά του;

Εκτός από παρουσία σε πολλαπλά κανάλια να έχει παρουσία σε social media και δική του ιστοσελίδα. Να παρακολουθεί τον ανταγωνισμό και να είναι ευέλικτος τιμολογιακά. Να κάνει ό,τι τον ευχαριστεί που κατά τη γνώμη του αυξάνει την ποιότητα της τουριστικής εμπειρίας (airbnb experiences).

Νιώθεις ότι αυτό που κάνεις είναι μέρος του τουριστικού προϊόντος της χώρας; Σε τι επιμέρους θέματα θα ήθελες βοήθεια;

Αδιαμφισβήτητα είναι!

Κατά τη γνώμη μου η βραχυχρόνια μίσθωση είναι μέρος του τουριστικού προϊόντος της χώρας και λειτουργεί κυρίως συπληρωματικά και όχι τόσο ανταγωνιστικά σε σχέση με τον  ξενοδοχειακό κλάδο.

Βασίζεται όχι τόσο στην τιμή όσο στην εξατομικευμένη – live like a local τουριστική εμπειρία.  

Βοηθητικά «εργαλεία» που αφορούν την καθημερινή λειτουργία των καταλυμάτων υπάρχουν πολλά που πλέον καλύπτουν και τους πιο απαιτητικούς.

Η βασικότερη βοήθεια θα ήταν κρατικές  επενδύσεις υποδομών σε τουριστικούς προορισμούς και ένα ξεκάθαρο φορολογικό καθεστώς.

Γνωρίζεις το τηλέφωνο της Airbnb στην Ελλάδα;

2111989888 η επικοινωνία γίνεται στα αγγλικά και είναι κέντρο επίλυσης προβλημάτων

Previous ArticleNext Article