Μπορεί η Μαγιόρκα να έκανε την προσπάθεια της για να αντιμετωπίσει τον υπερτουρισμό αλλά δεν τα κατάφερε. Το σχέδιο ήταν να μετατραπεί η περιοχή σε προορισμό πολυτελούς τουρισμού αλλά αυτό δεν φάνηκε να λύνει το θέμα, με τον γενικό διευθυντή της Visit Palma, Pedro Homar, να παραδέχεται -μιλώντας στην έκθεση WTM του Λονδίνου – ότι η στρατηγική του απέτυχε.
Πώς προσπάθησε η Μαγιόρκα να αντιμετωπίσει τον υπερτουρισμό
Οι απευθείας πτήσεις από τη Νέα Υόρκη προς την Πάλμα ντε Μαγιόρκα, οι νέοι κανονισμοί κατά των τουριστών που διασκεδάζουν έντονα και η μετατροπή των υπαρχόντων ξενοδοχείων σε πιο ακριβά καταλύματα, ήταν μερικές από τις ενέργειες της Μαγιόρκα που είχαν στόχο να την τοποθετήσουν στο χάρτη των προορισμών πολυτελούς τουρισμού, με την πεποίθηση ότι έτσι θα δινόταν λύση στον υπερτουρισμό.
Αυτό όμως δεν φάνηκε να έχει αποτέλεσμα. «Πιστεύαμε οτι εάν τοποθετούσαμε τη Μαγιόρκα ως έναν πιο ακριβό προορισμό, αυτό θα μείωνε τον αριθμό των επισκεπτών της, όμως αυτό οδήγησε μόνο σε απογοήτευση και επιπλέον προκλήσεις, υπογράμμισε ο Homar.
Λύσεις τεχνολογίας
Από το 2025, περί τα 1,2 εκατ. ευρώ θα επενδυθούν σε τεχνολογίες για τη διαχείριση του αριθμού επισκεπτών. Στο πλαίσιο αυτό, πρόκειται να τοποθετηθούν κάμερες στις παραλίες, οι οποίες θα καταγράφουν τη χωρητικότητά τους και θα εντοπίζουν το ενδεχόμενο υπερσυγκέντρωσης κόσμου σε πρώιμο στάδιο. Όπως εξηγεί ο γενικός διευθυντής της Visit Palma, Pedro Homar όταν μια παραλία θα φτάνει στο 80% της πληροτητας της, θα κατευθύνουμε τους επισκέπτες σε άλλες με λιγότερο κόσμο για να ανακουφιστούν δημοφιλή σημεία.