Πολύ ο λόγος για Artificial Intelligence, για big data και το ρόλο που θα διαδραματίσει ο άνθρωπος στον κόσμο του ψηφιακού τουρισμού του μέλλοντος. Αλλά όταν μιλάμε για ρομπότ, δεν σημαίνει ότι τα ανθρωποειδή θα φέρνουν πετσέτες ή το room service.
Η πιο σημαντική χρήση της τεχνολογίας στον τουρισμό αφορά τα έξυπνα bots – προγράμματα αυτοδιδασκαλίας ικανά να επεξεργαστούν τον απίστευτο όγκο των υφιστάμενων δεδομένων και να τον αξιοποιήσουν για την τουριστική βιομηχανία.
«Περίπου το 90% όλων των δεδομένων που συλλέγουμε σήμερα παραμένει αχρησιμοποίητο», δήλωσε ο Chris Silcock, εκτελεστικός αντιπρόεδρος και επικεφαλής εμπορικός διευθυντής του Hilton, στη συνεδριακή ενότητα Marketing and Distribution Day στην ITB Berlin. «Το ερώτημα είναι πώς μπορούμε να οργανώσουμε όλες αυτές τις πληροφορίες ώστε να μπορούμε να ανταποκριθούμε στις ερωτήσεις επισκεπτών σε πραγματικό χρόνο, με τρόπο που πραγματικά συμβάλλει στην προσφορά μοναδικής εμπειρίας στους επισκέπτες».
Μέχρι τώρα τα chat bots της Hilton κατάφεραν να επεξεργαστούν ανεξάρτητα περίπου το 20% των 25.000 ερωτήσεων που γίνονται κάθε εβδομάδα. Το υπόλοιπο διεκπεραιώνεται από τον άνθρωπο. Θα ήθελε να δει τους αριθμούς αυτούς να αυξάνονται έτσι ώστε οι υπάλληλοί του να μπορούν να επικεντρωθούν περισσότερο στην πραγματική αλληλεπίδραση με τους επισκέπτες.
Η ανθρώπινη επαφή θα κυριαρχεί πάντα στον τουρισμό
«Στην ξενοδοχειακή βιομηχανία η προσωπική επαφή θα είναι πάντα πολύ σημαντική και η AI δεν θα το αλλάξει», δήλωσε ο Lutz Behrendt της Google Germany. Υπάρχουν πολλές διαδικασίες που θα μπορούσαν να απλουστευθούν, είπε: «Οι άνθρωποι κάνουν περίπου 30 ημέρες έρευνα πριν προχωρήσουν στις κρατήσεις. Αυτό δεν είναι διασκεδαστικό και λίγοι άνθρωποι έχουν τον απαιτούμενο χρόνο. Για την ταξιδιωτική βιομηχανία υπάρχουν πολλά που μπορεί να ωφεληθεί από την αυτοματοποίηση αυτής της διαδικασίας».
Ο Clinton Anderson, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Sabre ανέφερε μάλιστα ότι το 60% των πελατών είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερο αν πρόκειται να πάρουν αυτό ακριβώς που θέλουν. Η κατάλληλη διαχείριση των δεδομένων λοιπόν μπορεί να οδηγήσει στην αύξηση των εσόδων.
Επιπλέον, το ζητούμενο της ενίσχυσης των προσωποποιημένων υπηρεσιών μπορεί να εξυπηρετηθεί από τις νέες τεχνολογίες. Ένα απλό παράδειγμα είναι η δυνατότητα να προβάλει κάποιος στον τοίχο του δωματίου του τις εικόνες που επιθυμεί μέσα από τη δική του φορητή συσκευή.
Virtual Reality
Για πρώτη φορά φέτος, στην IΤB εγκαταστάθηκε το Εργαστήριο Εικονικής Πραγματικότητας. Στην αίθουσα 10.2 οι ειδικοί επεσήμαναν τις προοπτικές του VR και AR στον τουρισμό και προσέφεραν μια εικόνα για τις τελευταίες τεχνολογίες.
Και στο ελληνικό περίπτερο, εταιρεία που διαθέτει την τεχνολογία Virtual Reality παρουσίαζε στους επισκέπτες τις δυνατότητες περιήγησης σε διάφορα σημεία της Ελλάδας μέσω των ειδικών γυαλιών. Μια δυνατότητα που μπορούν να υιοθετήσουν καταλύματα, τουριστικά γραφεία αλλά και οργανισμοί προώθησης τουρισμού.