Μια από τις κυρίαρχες τάσεις, που έφερε η πανδημία στα ταξίδια, είναι η αυξημένη ζήτηση για εναλλακτικά καταλύματα. Και αυτό γιατί τα καταλύματα προσφέρουν ιδιωτικότητα και αποφυγή του συνωστισμού, που εν δυνάμει καιροφυλακτεί στα ξενοδοχειακά καταλύματα.
Δεν είναι τυχαίο που ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Booking Holdings, Glenn Fogel, μιλώντας πρόσφατα σε διεθνές συνέδριο τεχνολογίας, πρόβλεψε ότι τα επόμενα χρόνια θα αναπτυχθεί η αγορά εναλλακτικών καταλυμάτων σε νέες περιοχές, που μέχρι τώρα δεν συγκαταλέγονται στους λεγόμενους καθιερωμένους προορισμούς.
Ο κ.Glenn Fogel ανέφερε επίσης ότι τα στοιχεία της Booking δείχνουν σταθερή αύξηση της ζήτησης για ιδιωτικά καταλύματα. Όπως είπε, στο δεύτερο τρίμηνο του 2020 τα ιδιωτικά καταλύματα αντιπροσώπευαν το 40% των νέων κρατήσεων και το τρίτο τρίμηνο το 33% των νέων κρατήσεων. Τα ποσοστά αυτά αυξάνονται από έτος σε έτος γι αυτές τις χρονικές περιόδους. Το ίδιο αναμένεται να συμβεί και φέτος, όπως διαφαίνεται από τα στοιχεία ανάλυσης της AirDNA.
Με το Fast Track της Vrbo εντείνεται ο ανταγωνισμός στις πλατφόρμες
Υπό το πρίσμα αυτών των εκτιμήσεων, είναι αναπόφευκτος ο ανταγωνισμός στις πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης σπιτιών και καταλυμάτων.
Τελευταία κίνηση προς αυτήν την κατεύθυνση είναι το πρόγραμμα Fast Track της Vrbo. Με αυτό επιδιώκει να προσελκύσει νέους οικοδεσπότες και Superhosts στην πλατφόρμα της, προσφέροντας αυξημένη προβολή και έσοδα. Παράλληλα, δεν ζητεί αποκλειστικότητα στην εγγραφή, αφού ο οικοδεσπότης μπορεί να προβάλει το ακίνητό του και σε άλλες πλατφόρμες.
Η δυνατότητα αυτή παρέχεται σε οικοδεσπότες που έχουν βαθμολογία αξιολόγησης 4,5+ και είχαν έσοδα από τη βραχυχρόνια μίσθωση πάνω από 3.000 δολάρια το προηγούμενο έτος.
Με το Fast Start, τα συγκεκριμένα καταλύματα λαμβάνουν υψηλή θέση στην πλατφόρμα της Vrbo για τις πρώτες 90 ημέρες με τη σήμανση “Νέο στο Vrbo”, εμφανίζοντας ταυτόχρονα τη βαθμολογία τους βάσει κριτικών από άλλους ταξιδιωτικούς ιστότοπους. Αν και δεν εμφανίζονται μεμονωμένες κριτικές, οι βαθμολογίες παρέχονται από τους ίδιους τους κεντρικούς παρόχους τέτοιων υπηρεσιών ή από δεδομένα που έχουν συλλεχθεί από τη Vrbo.
Το πιλοτικό πρόγραμμα
Η Vrbo, που ανήκει στον Όμιλο Expedia, ξεκίνησε την εφαρμογή του προγράμματος πιλοτικά σε 1.600 οικοδεσπότες στις ΗΠΑ, που ήταν σε άλλους ιστότοπους και θέλησαν να δοκιμάσουν το Fast Start για να διαπιστώσουν αν έχουν βάση όσα υπόσχεται.
Τα αποτελέσματα, σύμφωνα με την εταιρεία, ήταν πολύ θετικά. Σημειώθηκε αύξηση 25% στις κρατήσεις, 50% στις διανυκτερεύσεις και 140% στη συνολική αξία κράτησης.
Το πρόγραμμα ξεκίνησε επίσημα στις ΗΠΑ την περασμένη εβδομάδα και θα κυκλοφορήσει παγκοσμίως τους επόμενους μήνες.