Η καταχώρηση ενός short-term rental στην πλατφόρμα της Airbnb είναι ο “καθρέφτης” του καταλύματος. Φυσικά η τιμή και η τοποθεσία παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στην επιλογή των επισκεπτών. Όμως ο τίτλος, η περιγραφή, οι φωτογραφίες, οι παροχές του ακινήτου έχουν εξίσου μεγάλη σημασία. Και όλα μαζί επηρεάζουν τον αλγόριθμο που “ανεβάζει” ή ‘κατεβάζει” ένα STR στις εμφανίσεις.
Η Airbnb εδώ και λίγο καιρό έχει αναθεωρήσει τον τρόπο συλλογής πληροφοριών για τα amenities που περιέχει η καταχώριση των ακινήτων. Σε περίπτωση που δεν έχετε ενημερώσει πρόσφατα την ενότητα “Amenities” της καταχώρησης, ενδέχεται να χάνετε σε εμφανίσεις, επισκεψιμότητα, κρατήσεις και τελικά έσοδα. Οι hosts θα πρέπει να δηλώσουν εάν έχουν αλλάξει ή ανανεώσει τη λίστα των ανέσεων και παροχών που διαθέτει το κατάλυμά τους. Αλλά και να δώσουν περισσότερες πληροφορίες.
Από τη στιγμή που η Airbnb ζητά αυτό το περιεχόμενο και εσείς το παρέχετε, είναι σίγουρο ότι ο αλγόριθμος θα σας εμφανίσει σε περισσότερα αποτελέσματα. Θα έχετε περισσότερες επισκέψεις στην καταχώρηση σας και ασφαλώς πιο πολλές κρατήσεις. Το οποίο, με τη σειρά του, θα σας δώσει περισσότερα χρήματα.
Δηλώστε ο,τιδήποτε παρέχετε
Να θυμάστε ότι οι πλατφόρμες ενοικίασης ξενοδοχείων, καταλυμάτων και διακοπών δοκιμάζουν συνεχώς. Δοκιμάζουν τι παρακινεί κάποιον και εντέλει τι τον οδηγεί στο να κάνει κράτηση σε κάποιο κατάλυμα ή προορισμό.
Για παράδειγμα, η Airbnb δοκιμαστικά μπορεί να δείξει στους χρήστες μια νέα πληροφορία, όπως “αυτό το κατάλυμα παρέχει Netflix”
Στη συνέχεια, η Airbnb παρακολουθεί αν οι καταχωρήσεις που εμφανίζουν αυτή την πληροφορία, λαμβάνουν περισσότερες κρατήσεις από αυτές που δεν την παρέχουν. Εάν παίρνουν περισσότερες κρατήσεις, θα το διατηρήσει.
Εσείς λοιπόν φροντίστε, εάν παρέχετε Netflix, να το δηλώσετε. Η πλατφόρμα μπορεί ακόμη και να αποφασίσει να ομαδοποιήσει τις κορυφαίες 10 παροχές που ηγούνται στις κρατήσεις σε μια λίστα με το όνομα “Δημοφιλή”. Και αυτή τη λίστα μπορεί να την προβάλει εμφανώς στο διαχειριστικό. Οπότε ως οικοδεσπότες θα πρέπει να επιλέξετε τα σχετικά πεδία.
Τίποτα δεν είναι τυχαίο για να να είναι κορυφαίο
Η λίστα των amenities που περιέχεται στις καταχωρήσεις της Airbnb, της Booking.com ή της Vrbo δεν είναι καθόλου τυχαία. Όλες οι πλατφόρμες εξετάζουν δεδομένα για να ενημερώσουν αυτές τις λίστες.
Τα δεδομένα τους λένε τι να προσθέσουν και τι πρέπει να προτιμήσουν να περιέχουν, για να πάρουν περισσότερο ενδιαφέρον από τους επισκέπτες των ιστοσελίδων τους. Είναι ένας διαρκής αγώνας.
Οι εσωτερικές ομάδες που χτίζουν τα προϊόντα, υποβάλουν ερωτήματα στη βάση δεδομένων προκειμένου για να δημιουργήσουν μοτίβα κρατήσεων. ‘Ετσι πραγματοποιούν μελέτες με μετρήσιμα αποτελέσματα.
Στη συνέχεια, για να πείσουν τους ιδιοκτήτες και τους διαχειριστές καταλυμάτων να κάνουν την ενημέρωση αλλά και να την ολοκληρώσουν, κοινοποιούν δεδομένα που υποστηρίζουν την αξίωσή τους.
Μερικά δεδομένα για την Airbnb
Ακολουθούν μερικά δεδομένα που κοινοποιήθηκαν πρόσφατα σχετικά με το τι κάνει μια καταχώρηση στο Airbnb επιτυχημένη.
- Το wi-fi βρίσκεται στην 4η θέση των αναζητήσεων φέτος σε ό,τι αφορά τα amenities.
- Οι οικοδεσπότες που προσθέτουν ότι παρέχουν χώρο εργασίας για φορητούς υπολογιστές, κερδίζουν 14% περισσότερο από όσους δεν το κάνουν.
- Οι οικοδεσπότες που προσθέτουν ότι παρέχουν βασικά εργαλεία μαγειρικής, κερδίζουν 17% περισσότερο σε σύγκριση με εκείνους που δεν το κάνουν.
- Οι οικοδεσπότες που έχουν self check-in, θα κερδίσουν φέτος 13% περισσότερες κρατήσεις από όσους δεν έχουν.
- Οι οικοδεσπότες που έχουν Instand Book, θα κερδίσουν 12% περισσότερο από όσους δεν έχουν.
- Οι οικοδεσπότες που δηλώνουν το ακίνητο ως φιλικό προς τα κατοικίδια, βλέπουν 6% περισσότερες κρατήσεις τον χρόνο από όσους δεν το κάνουν.
Η Airbnb δημοσιοποιεί αυτά τα δεδομένα ώστε να σας παρακινήσει να συμπληρώσετε τα συγκεκριμένα “κουτάκια” στη λίστα των Amenities. Και αυτό ενδέχεται να επηρεάσει την προβολή και τις μελλοντικές κρατήσεις σας.
Επίσης, τα δεδομένα αυτά ενδέχεται να σας επηρεάσουν ώστε να ενσωματώσετε περισσότερες παροχές για να συμβαδίσετε με τις τάσεις.
Γιατί πρέπει να ενημερώνετε συχνά τη λίστα των ανέσεων
Τον Φεβρουάριο του 2021, η Airbnb ανακοίνωσε ότι άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο οι οικοδεσπότες μπορούσαν να προσθέσουν και να επεξεργαστούν τη λίστα των amenities στην καταχώρηση τους. Εάν αντιλαμβάνεστε ότι η ενημέρωση της λίστας σας μπορεί να είναι ζωτικής σημασίας για να αυξήσετε τις κρατήσεις σας, σίγουρα θα νιώθετε ότι αυτό είναι πολύ καλύτερο από ό,τι ακούγεται. Όντως είναι μια υπέροχη ευκαιρία για να δείτε αν:
- Η Airbnb εισήγαγε νέες επιλογές που σας δίνουν την ευκαιρία να προβάλλετε καλύτερα το κατάλυμα σας
- καταλαβαίνετε ποια πεδία θεωρούνται απαραίτητα για την Airbnb, τα οποία μπορεί να σας δώσουν μια ιδέα για το τι να προσθέσετε στο κατάλυμά σας (Airbnb must-haves)
- δεν είχατε χάσει κάποια κρίσιμα σημεία στο παρελθόν
- η Airbnb έχει χάσει κάποιες λεπτομέρειες σχετικά με το κατάλυμά σας
Πώς μπορείτε να προσθέσετε ανέσεις στην καταχώρισή σας στην Airbnb;
Εάν επεξεργαστείτε τη λίστα amenities -ανέσεις στην Airbnb, οι επισκέπτες μπορεί να προσέξουν την δική σας καταχώρηση.
Μεταβείτε στον Πίνακα Ελέγχου και, στη συνέχεια, Καταχωρίσεις / Παροχές / Επεξεργασία.
Στα αγγλικά Hosting Dashboard, και κατόπιν Listings / Amenities / Edit.
Δημοφιλή amenities στον πίνακα ελέγχου- Dashboard της Airbnb
Πάνω από τη λίστα των amenities, η Airbnb έχει ομαδοποιήσει αντικείμενα που κάνουν τα καταλύματα να ξεχωρίζουν με αποτέλεσμα να λαμβάνουν τις περισσότερες κρατήσεις. Μερικά μπορεί να είναι τα προφανή βασικά στοιχεία που πρέπει να προσφέρουν όλα τα αξιοσέβαστα καταλύματα, όπως Wi-Fi και πιάτα φαγητού.
Άλλα μπορεί να είναι αυτά που κάνουν τη διαφορά, όπως η πισίνα. Τέλος, ορισμένα μπορούν να συνδεθούν με πραγματικές τάσεις και με θέματα στα οποία η Airbnb θέλει να οδηγήσει τους guests. Έτσι θα συλλέξει περισσότερες πληροφορίες, όπως «ειδικός χώρος εργασίας»
Νέα εμφάνιση των amenities
Ο τρόπος με τον οποίο η Airbnb ρωτά πλέον για τα amenities σε μια συγκεκριμένη λίστα είναι πιο ξεκάθαρος. Εάν είχατε παραβλέψει ότι προσφέρετε κάποια από αυτά και δεν το έχετε δηλώσει, η παράβλεψη αυτή τώρα είναι εμφανής.
Στο παρακάτω παράδειγμα, μπορείτε να δείτε ότι δεν υπάρχει καμία ένδειξη για το αν το κατάλυμα προσφέρει φύλλο ψησίματος, σκεύη μπάρμπεκιου ή ακόμη και τραπέζι φαγητού.
Καταλαβαίνετε επίσης ότι μερικά από αυτά τα στοιχεία είναι πολύ πιο σημαντικά από άλλα.
Η αναγκαιότητα της παρακολούθησης των καταχωρήσεων (και των τιμών) ήταν από τα βασικά συμπεράσματα και του 3ου BnB Greece Conference.