Ένα εργαλείο δημιουργικού κυκλοφόρησε η Airbnb, δίνοντας το στίγμα της συνεργασίας της με τον Jony Ive. Το Tyrus είναι μια δωρεάν, ανοιχτού κώδικα εργαλειοθήκη, που απευθύνεται σε εικονογράφους και ανεξάρτητους σχεδιαστές δημιουργικού. Σκοπός του είναι να τους καθοδηγήσει στη διαδικασία συνεργασίας με τους πελάτες τους.
Το μεγάλο ερώτημα, ωστόσο, είναι γιατί η Airbnb -μια εταιρεία τεχνολογίας ενοικίασης καταλυμάτων- λανσάρει ένα εργαλείο δημιουργικού;
Εμμονή στον σχεδιασμό
«Η Airbnb είναι μια εταιρεία με γνώμονα τον σχεδιασμό. Και ο σχεδιασμός είναι ο πυρήνας όλων όσων έχουμε κάνει από την αρχή, με τεράστια έμφαση στο να βοηθήσουμε τους δημιουργούς να ζήσουν και να συνεχίσουν τα πάθη τους μέσω της φιλοξενίας», εξηγεί η Jennifer Hom, επικεφαλής εικονογράφησης της Airbnb.
Η εταιρεία έχει ιστορία δημιουργίας δωρεάν εργαλείων για τεχνολόγους και σχεδιαστές δημιουργικού: Το Lottie επιτρέπει στις εφαρμογές να χρησιμοποιούν πιο εύκολα κινούμενες εικόνες και το Another Lens, ένα εργαλείο που βοηθά τα δημιουργικά να αποφεύγουν τη μεροληψία στη διαδικασία τους.
«Δημιουργήσαμε το Tyrus για να συνεχίσουμε να υποστηρίζουμε τη δημιουργική κοινότητα, που ήταν ο ακρογωνιαίος λίθος της επιχείρησής μας από την πρώτη μέρα, και πιο συγκεκριμένα, για να αντιμετωπίσουμε τις τρέχουσες προκλήσεις συνεργασίας πελατών και καλλιτεχνών που αντιμετωπίστηκαν από την παγκόσμια κοινότητα εικονογράφησης».
Το εργαλείο δημιουργικού Tyrus
Τον τελευταίο καιρό, η Airbnb χρησιμοποιεί πολύ περισσότερο την απεικόνιση. H ιδέα για το Tyrus προήλθε από την πρώην σχεδιάστρια δημιουργικού εικονογράφησης της ομάδας της Hom, Naomi Bensen. Ήθελε να βοηθήσει στη βελτίωση της κατανόησης και της συνεργασίας μεταξύ εικονογράφων και των πελατών τους.
Στη συνέχεια η Airbnb διεξήγαγε μια παγκόσμια έρευνα σε εικονογράφους. Αυτό που προέκυψε ήταν μια λίστα με βασικά θέματα: ενημέρωση, διατήρηση ευθυγράμμισης με τους πελάτες, υποστήριξη της ποικιλομορφίας των στυλ, διαχείριση χρονοδιαγραμμάτων και καθοδήγηση της διαδικασίας ανατροφοδότησης των πελατών. Η ομάδα στη συνέχεια ανέπτυξε το Tyrus, ένα σύνολο εργαλείων που στοχεύει να βοηθήσει τους εικονογράφους και τους σχεδιαστές δημιουργικού να πλοηγηθούν σε αυτά τα ζητήματα και να βελτιώσουν τις επιχειρήσεις τους.
Κάθε ένα από τα τέσσερα πρότυπα περιλαμβάνει μια εισαγωγή στις προκλήσεις και τις πιθανές τους λύσεις, μια σε βάθος μελέτη πραγματικών σεναρίων πελατών καθώς και downloadable πρότυπα, τα οποία διαθέτουν λίστες ελέγχου, πρότυπα emails και πολλά άλλα για να βοηθήσουν στην εφαρμογή των μαθημάτων στην πράξη.
Όλα αυτά ζωντανεύουν κατάλληλα μέσω συνεργασιών με λαμπρούς εικονογράφους. Η λίστα αποτελείται από τους Sophia Foster-Dimino, Molly Mendoza, Kaitlin Chan, Manshen Lo, Sarula Bao, Maggie Chiang, Camily Tsai, Marisa Seguin, Alexis Franklin και Chiachi Yu. «Η καρδιά αυτής της εργασίας υπερασπίζεται την ποικιλομορφία του στυλ και τη δημιουργική ένταξη. Οπότε ήταν σημαντικό να αναπτύξουμε μια εμφάνιση και αίσθηση που ενίσχυσε το έργο και την κοινότητά μας», λέει η Hom. «Το σύστημα ταυτότητάς μας είναι στιλιστικά διαφορετικό και δείχνει πόσο πολύπλευρη είναι η προσέγγιση ενός εικονογράφου στην αφήγηση». Αυτό συνεπάγεται τα πάντα, από κόμικς, μινιμαλιστικές συνθέσεις, αφηρημένη εννοιολογία, φωτεινά νεκρές φύσεις, υπερ-πολύχρωμα πορτρέτα και ονειρεμένο σουρεαλισμό. «Το όραμά μας είναι να γιορτάσουμε το ταλέντο τους αλλά και να τιμήσουμε τη μεγαλύτερη αποστολή μας, να δείξουμε πόσο μεγάλη και ποικίλη είναι η βιομηχανία μας», προσθέτει.
Και η πανδημία παίζει το ρόλο της…
Η Airbnb υπέφερε στην πανδημία λόγω των ταξιδιωτικών περιορισμών. Τώρα φαίνεται να επανατοποθετείται και να διαφοροποιεί την προσφορά της στο δημιουργικό χώρο.
Την περασμένη εβδομάδα ο Brian Chesky ανακοίνωσε ότι ο Jony Ive – πρώην επικεφαλής σχεδιασμού της Apple – και η εταιρεία του LoveFrom, προχωρούν σε πολυετή συνεργασία με την Airbnb. Στόχος του Ive, να σχεδιάσει την «επόμενη γενιά προϊόντων και υπηρεσιών της Airbnb» και να βοηθήσει στην περαιτέρω ανάπτυξη της εσωτερικής της ομάδας σχεδιασμού. Πάντως το Tyrus χτίστηκε εσωτερικά και ξεκίνησε πριν από όλα αυτά.
Η εξήγηση που δίνει η Hom μπορεί να προσφέρει κάποιο πλαίσιο ως προς το μέλλον της Airbnb και την προσέγγισή της. «Η πανδημία είχε καταστροφικό αντίκτυπο στο δημιουργικό, τις τέχνες και τη βιομηχανία σχεδιασμού. Ως αποτέλεσμα, περισσότερα δημιουργικά επιδιώκουν ανεξάρτητες συνεργασίες ενώ λανσάρονται νέες επιχειρήσεις. Η ελπίδα μας είναι ότι αυτό το εργαλείο εκμάθησης γίνεται πόρος για κάθε δημιουργικό που χρειάζεται συμβουλές και καθοδήγηση στη διαχείριση πελατών για να μεταφέρει την επιχείρησή του στο επόμενο επίπεδο. Τελικά θέλουμε να υποστηρίξουμε έργα που υπερασπίζονται την ποικιλομορφία στυλ και επεκτείνουν τις προοπτικές των ανθρώπων για το τι μπορεί να επιτύχει η απεικόνιση. Δεν είναι απλώς όμορφες εικόνες, αλλά ένας βαθύτατα επιδραστικός τρόπος να πείτε ιστορίες”.