• Η πύλη ενημέρωσης των επαγγελματιών της αγοράς Short-Term Rentals
ΝΕΑ

Vrbo: Η νέα ταξιδιωτική τάση είναι τα Vacation Rentals

Federico Marcucci, Business Development Manager Mediterranean Countries – Vrbo | HomeAway

Στα Vacation Rentals, δηλαδή στα ολόκληρα σπίτια που διατίθενται προς ενοικίαση σε παραθεριστικούς ή εξοχικούς προορισμούς, φαίνεται ότι θα μετατεθεί το ενδιαφέρον των ταξιδιωτών το επόμενο διάστημα. Ήδη η τάση αυτή διεφάνη από το φετινό, πολύ δύσκολο καλοκαίρι για πολλούς τουριστικούς προορισμούς. Η πανδημία δημιουργεί την ανάγκη για απομόνωση ή πάντως αποφυγή του συνωστισμού και η ενοικίαση ολόκληρων σπιτιών για διακοπές αποτελεί ιδανική λύση. Αυτή η τάση αναμένεται να συνεχιστεί, οδηγώντας σε πιο προσωποιημένες υπηρεσίες.

Στην Ελλάδα, τα short-term rentals που βρίσκονται στα νησιά είδαν τις κρατήσεις τους να κινούνται και πάλι κατά τον Αύγουστο. Ωστόσο, ένας μήνας δεν είναι αρκετός για να ισοφαρίσει τις απώλειες μιας ολόκληρης σεζόν. Στους αστικούς προορισμούς η κατάσταση είναι ακόμα πιο δύσκολη.

Σήμερα, τελευταία ημέρα του Αυγούστου, και μια ανάσα πριν το οριστικό κλείσιμο αυτής της δύσκολης σεζόν, ο Federico Marcucci, Business Development Manager για τις Μεσογειακές χώρες, της Vrbo (μέλος του Expedia Group) επέλεξε το BnB News για να κάνει έναν απολογισμό για τις χώρες ευθύνης του (Ελλάδα, Ιταλία, Κροατία). Οι απαντήσεις του θα βοηθήσουν πολλούς να βγάλουν τα συμπεράσματά τους για την κατεύθυνση που πρόκειται να ακολουθήσει η τουριστική ζήτηση. Και άρα να κινηθούν αναλόγως…

– Πώς διαμορφώνονται μέχρι στιγμής οι κρατήσεις για shortterm rentals στην Ελλάδα στην πλατφόρμα της Vrbo;

Επιτέλους οι κρατήσεις σημείωσαν και πάλι ανοδική πορεία. Τις τελευταίες εβδομάδες παρατηρήσαμε θετικές τάσεις σε όλη την Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας. Στο επίκεντρο της αύξησης βρέθηκαν τα νησιά, τα οποία είχαν βρεθεί αποκλεισμένα στην αρχή του καλοκαιριού με το κλείσιμο των αεροδρομίων και των πτήσεων. Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα βλέπουμε μια τάση αύξησης κρατήσεων, η οποία κυμαίνεται γύρω στο 4% ανά εβδομάδα.

– Η ζήτηση προέρχεται από διεθνείς ταξιδιώτες ή κυριαρχούν οι εσωτερικοί ταξιδιώτες;

Η ζήτηση που έχουμε στη Vrbo εξακολουθεί να προέρχεται από διεθνείς ταξιδιώτες, οι οποίοι συνεχίζουν να αποτελούν το ισχυρότερο μερίδιο αγοράς μας. Ωστόσο παρατηρούμε μια διαφοροποίηση σε σχέση με την προ covid εποχή καθώς απουσιάζουν οι υπερατλαντικοί ταξιδιώτες (π.χ. ΗΠΑ). Αυτή τη στιγμή, η ζήτηση οδηγείται κυρίως από τους ταξιδιώτες από Ευρωπαϊκές χώρες.

– Ποιες ταξιδιωτικές τάσεις αναδύονται εν μέσω της κρίσης της πανδημίας;

Οι ενοικιαζόμενες τουριστικές κατοικίες αποτελούν τώρα την κυρίαρχη ταξιδιωτική τάση. Για το λόγο αυτό το brand Vrbo αποτελεί αυτή τη στιγμή το σημαντικότερο brand του Expedia Group. Η Vrbo διαθέτει κατά κύριο λόγο ολόκληρα σπίτια σε εξοχικές ή παραθεριστικές περιοχές, και όχι τόσο διαμερίσματα σε αστικές περιοχές. Κάτι που αποδείχτηκε ότι είναι μια ελκυστική προτίμηση για ταξιδιώτες που αναζητούν προορισμούς με οδική πρόσβαση και χωρίς συνωστισμό.

Οι ακαθάριστες κρατήσεις της Vrbo, εξαιρουμένων των ακυρώσεων, αυξήθηκαν σημαντικά τον Μάιο και τον Ιούνιο σε ετήσια βάση. Αυτό συνέβη λόγω του ισχυρού χαρτοφυλακίου της σε εναλλακτικά καταλύματα που αφορούν κυρίως ολόκληρα σπίτια σε προορισμούς οδικά προσβάσιμους. Αυτός άλλωστε είναι ένας από τους πρώτους ταξιδιωτικούς κλάδους που ανακάμπτουν.

– Ποια είναι η κατάσταση στην Κροατία και την Ιταλία;

Η Ιταλία, μετά τις μεγάλες απώλειες τον Απρίλιο και τον Μάιο, τώρα κινείται αρκετά καλά, ειδικά λόγω της ισχυρής εσωτερικής ζήτησης. Έτσι έχει καλυφθεί σημαντικό μέρος των απωλειών σε σύγκριση με το 2019 αλλά όχι στο βαθμό που αυτό επετεύχθη σε άλλες χώρες.

Στην Κροατία παρατηρήθηκε σημαντική διαφοροποίηση μεταξύ του βόρειου και του νότιου τμήματός της. Στο βορρά οι απώλειες σε ακαθάριστες κρατήσεις δεν ήταν τόσο μεγάλες σε σύγκριση με το νότιο τμήμα και τα νησιά, όπου το ποσοστό απωλειών ξεπέρασε το 50% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

– Ποια από τις τρεις χώρες της αρμοδιότητάς σας (Ελλάδα, Ιταλία και Κροατία) σημειώνουν μεγαλύτερη ζήτηση για shortterm rentals;

Αυτή τη στιγμή, η Κροατία είναι η πρώτη και ακολουθούν Ιταλία και Ελλάδα. Η Κροατία (ειδικά το βόρειο τμήμα) γνώρισε μια καλύτερη τάση, λόγω των ταξιδιωτών που ήρθαν με δικό τους αυτοκίνητο από Γερμανία, Σλοβενία, Ελβετία και κάποιες χώρες της ανατολικής Ευρώπης. Η Ιταλία είναι στη δεύτερη θέση λόγω της ισχυρής εσωτερικής ζήτησης.

– Έχοντας μπροστά μας το δεύτερο κύμα της πανδημίας, ποιος είναι ο στρατηγικός σχεδιασμός της Vrbo προκειμένου να αντιμετωπίσει την κρίση; Πώς σχεδιάζει να υποστηρίζει τόσο τους ιδιοκτήτες όσο και τους ταξιδιώτες;

Οι ταξιδιώτες θα συνεχίσουν να προτιμούν ολόκληρα σπίτια. Και αυτό ακριβώς θα συνεχίσει να μας δίνει πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών μας, ως ένα πιο αποκλειστικό και εξειδικευμένο brand. Θα συνεχίσουμε να υποστηρίζουμε τους συνεργάτες μας με τον πιο στενό και επαγγελματικό τρόπο, παρέχοντας όλη την υποστήριξη που χρειάζονται ενώ προσπαθούμε να προβλέψουμε τη μελλοντική ζήτηση μέσω της καλύτερης προβολής. Θα κάνουμε το καλύτερο δυνατό προκειμένου να προσελκύσουμε και να αυξήσουμε τα early bookings προκειμένου να τροφοδοτήσουμε νωρίτερα με cash flow τους συνεργάτες μας. Και αυτό θα είναι ιδιαίτερα χρήσιμο κατά τη διάρκεια των επόμενων χαμηλής ζήτησης χειμερινών μηνών.

– Πώς προβλέπετε το μέλλον της ταξιδιωτικής βιομηχανίας;

Για τις Μεσογειακές χώρες, θεωρούμε ότι θα υπάρξει ισχυρή ανάκαμψη της ταξιδιωτικής βιομηχανίας την επόμενη άνοιξη. Αλλά με διαφορετικό τρόπο από ό,τι πριν. Ο Covid-19 θα φέρει κάποιες μεγάλες αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο ο κόσμος έβλεπε ως τώρα τα ταξίδια. Αρχικά, περιμένουμε μια μείωση του μαζικού τουρισμού, η οποία θα ακολούθως θα οδηγήσει στην ισχυρή άνοδο τουρισμού καλύτερης ποιότητας και πιο αειφόρου. Θα υπάρξουν περισσότερες επενδύσεις σε καλύτερης ποιότητας υποδομές και πιο εξειδικευμένες και προσωποποιημένες υπηρεσίες.

Previous ArticleNext Article