Τα σπίτια της Airbnb άρχισαν να εμφανίζονται για πρώτη φορά στη Google. Συγκεκριμένα, πρόκειται για το εργαλείο της Google, Vacation Rentals, σε διάφορες ευρωπαϊκές πόλεις, όπως Παρίσι, Άμστερνταμ, Μαδρίτη κ.ά.
Η Google πρόσφατα προσέθεσε στις λειτουργίες της την επιλογή ενοικίασης εναλλακτικών καταλυμάτων κάνοντας συνεργασία με μεγάλες πλατφόρμες κρατήσεων. Μερικές από αυτές είναι η Expedia Group, Trip Advisor, Vacasa και Red Awning.
Η συνεργασία αυτή είναι αξιοσημείωτη καθώς η Airbnb ήταν από τις λίγες πλατφόρμες που απουσίαζαν από τις σελίδες της Google. Μάλιστα η είσοδος της Airbnb συμπίπτει με την αποχώρηση της Booking Holdings από τη Google. H συμμετοχή της Airbnb είναι στρατηγικής σημασίας καθώς ετοιμάζεται για την εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο το 2020.
Καθώς φαίνεται, η Airbnb δεν φοβήθηκε μια στενότερη σχέση με τη Google από την απλή διαφήμιση στο Google Search, όπως έκανε μέχρι τώρα.
Οικονομικό όφελος
Η Airbnb έχει σαφώς και οικονομικό όφελος από την εμφάνισή της στη Google. Πρόσφατα η πλατφόρμα δημοσίευσε τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου. Σύμφωνα με αυτά, το κόστος του marketing έχει αυξηθεί ραγδαία. Έτσι υπολογίζει ότι η Google θα έχει σημαντικές επιπτώσεις στα οικονομικά της όταν η μηχανή αναζήτησης κοστολογήσει την υπηρεσία.
Οι οικονομικοί όροι μεταξύ των δύο δεν έχουν δημοσιοποιηθεί ακόμη. Η Airbnb δεν έχει καν ανακοινώσει επισήμως ότι τα σπίτια της θα εμφανίζονται στη Google. Μέχρι τώρα, παρόμοιες πλατφόρμες που βρίσκονται στις λίστες ενοικίασης σπιτιών της Google διαρρέουν ότι δεν έχουν πληρώσει τίποτα. Ούτε για τα κλικς ούτε για κρατήσεις που πραγματοποιήθηκαν. Κι αυτό γιατί η Google μέχρι στιγμής κάνει προσαρμογές αυτής της υπηρεσίας.
Το ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι οι καταχωρήσεις της Airbnb σε ευρωπαϊκές πόλεις εμφανίστηκαν στην Google μόλις μερικές εβδομάδες μετά την αποχώρηση της Agoda (μέλος της Booking Holdings) από τις ταξιδιωτικές σελίδες της Google.
Η συμμετοχή της Airbnb στις σελίδες “Vacation Rentals” της Google είναι μία νίκη για τη δεύτερη. Και αυτό γιατί η Google θέλει να εμπεριέχει τα πάντα στις λειτουργίες της, όσον αφορά τις κρατήσεις για ταξίδια. Και αυτό χωρίς τη συμμετοχή της Airbnb δεν θα μπορούσε να επιτευχθεί.
Επίσης, η είσοδος της Airbnb στα “Vacation Rentals” θα μπορούσε να ευνοήσει και τις αναζητήσεις για ξενοδοχεία. H Hotel Tonight της Airbnb συμμετέχει στις hotel pages της Google αλλά όχι και η ίδια η πλατφόρμα βραχυχρόνιας μίσθωσης. Το γεγονός ότι η Airbnb προσθέτει περισσότερα ξενοδοχεία στον κατάλογό της, μπορεί να επιφέρει περισσότερα έσοδα από διαφημίσεις για τη Google.
Πηγή: skift.com