Το Διεθνές Συμβούλιο Αειφόρου Τουρισμού (GSTC) ανακοίνωσε ότι η Booking.com προσχώρησε επισήμως ως μέλος του παγκόσμιου δικτύου. Αντιπροσωπεύοντας ένα ευρύ φάσμα της τουριστικής αγοράς, τα μέλη του GSTC είναι ενεργοί καθοδηγητές στην αειφορία του τουρισμού. Συμβάλλουν στο έργο του GSTC για την προώθηση της ευρείας υιοθέτησης των γενικών αρχών αειφόρου τουρισμού.
Για τη Booking.com, η αειφορία και διατήρηση της βιωσιμότητας των προορισμών σε όλο τον κόσμο αποτελεί προτεραιότητα εδώ και αρκετά χρόνια. Οι προσπάθειές της περιλαμβάνουν μια πρωτοβουλία εθελοντών εργαζομένων (ήδη στο έκτο έτος της), που υποστηρίζει σχέδια βελτίωσης προορισμών ανά τον κόσμο, καθώς και ένα πρόγραμμα τουριστικού “επιταχυντή” και άλλες πρωτοβουλίες χρηματοδότησης, που υποστηρίζουν μια μεγάλη γκάμα ευαίσθητων κοινωνικά επιχειρήσεων και πρωτοπόρων project στο βιώσιμο τουρισμό, με επιχορηγήσεις και καθοδήγηση, ώστε να κλιμακώσουν την επίδρασή τους.
Καθώς τα βιώσιμα ταξίδια γίνονται ένα ολοένα και σημαντικότερο θέμα τα τελευταία χρόνια, η Booking.com δημοσιεύει μία ετήσια έκθεση για την Αειφορία στον Τουρισμό. Εκεί αναλύονται οι προτιμήσεις των καταναλωτών με βάση τις ανησυχίες τους σχετικά με τη βιωσιμότητα και τα ταξίδια τους.
Tο 70% των διεθνών ταξιδιωτών λένε ότι είναι πιθανότερο να κλείσουν ένα κατάλυμα γνωρίζοντας ότι είναι φιλικό προς το περιβάλλον
Η Έκθεση για την Αειφορία της Booking
Η Έκθεση για την Αειφορία στον Τουρισμό 2019 της Booking.com αποκάλυψε ότι οι ταξιδιώτες διεθνώς προτιμούν καταλύματα φιλικά προς το περιβάλλον. Σύμφωνα με την έρευνα, το 70% των διεθνών ταξιδιωτών λένε ότι είναι πιθανότερο να κλείσουν ένα κατάλυμα γνωρίζοντας ότι είναι φιλικό προς το περιβάλλον. Ωστόσο, όσον αφορά στην αναγνώριση ενός βιώσιμου τόπου διαμονής, σχεδόν τα 3/4 (72%) των παγκόσμιων ταξιδιωτών λένε ότι δε γνωρίζουν αν υπάρχουν οικολογικά σήματα για καταλύματα, ενώ πάνω από το 1/3 (37%) αναφέρει ότι κάποιο διεθνές πρότυπο για τον εντοπισμό φιλικών προς το περιβάλλον καταλυμάτων θα τους ενθάρρυνε να ταξιδέψουν με περισσότερο βιώσιμους τρόπους. Το 62% θα αισθανόταν καλύτερα εάν διέμενε σε κατάλυμα που διαθέτει οικολογικό σήμα.
“Είμαστε ενθουσιασμένοι που θα ενταχθούμε στο GSTC και θα συνεργαστούμε πιο εντατικά με τις παγκόσμιες πρωτοβουλίες τους για την προώθηση νέων προτύπων για βιώσιμα ταξίδια”, δήλωσε η Marianne Gybels, Global Manager της CSR και Sustainability της Booking.com. “Γνωρίζουμε ότι οι πελάτες μας θέλουν να κάνουν πιο βιώσιμες επιλογές. Και πολλοί από τους συνεργάτες μας και άλλους φορείς παροχής υπηρεσιών είναι πρόθυμοι να ικανοποιήσουν αυτή τη ζήτηση. Ως εκ τούτου, πιστεύουμε ότι η συγκυρία είναι κατάλληλη για μια ενισχυμένη συνεργασία με το GSTC. Μαζί πιστεύουμε ότι μπορούμε να συμβάλουμε στη μεγαλύτερη σαφήνεια και διαφάνεια στην ευρύτερη ταξιδιωτική βιομηχανία όσον αφορά τη βιωσιμότητα. Και τελικά να βοηθήσουμε στην προστασία των προορισμών που αγαπάμε όλοι, μακροπρόθεσμα».
“Είμαστε πολύ ευτυχείς που καλωσορίζουμε τη Booking.com στο GSTC”, λέει ο Randy Durband, Διευθύνων Σύμβουλος της GSTC. “Προσβλέπουμε στη συνεργασία μας για να προσφέρουμε στους ταξιδιώτες τη δυνατότητα να επιλέξουν πιο βιώσιμα προϊόντα. Η διείσδυση της Booking στην αγορά κάνει τις προσπάθειές της για προώθηση βιώσιμων ταξιδιών πιο ευπρόσδεκτες από περισσότερους ταξιδιώτες».
Ποιο είναι το GSTC
Το GSCT δημιουργήθηκε από φορείς των Ηνωμένων Εθνών και επιφανείς διεθνείς Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις, με σκοπό να αναπτύξει βασικά παγκόσμια κριτήρια για τη βιωσιμότητα στον τουρισμό. Τα κριτήρια αυτά χρησιμοποιούνται για εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση, χάραξη πολιτικής σε επιχειρήσεις και κυβερνητικές υπηρεσίες (και άλλους τύπους οργανώσεων), μέτρηση και αξιολόγηση, καθώς και ως βάση για πιστοποιήσεις. Αποτελούν το αποτέλεσμα μιας παγκόσμιας προσπάθειας για την ανάπτυξη “κοινής γλώσσας” σχετικά με την αειφορία του τουρισμού.
Τα κριτήρια βασίζονται σε τέσσερις πυλώνες:
α) Βιώσιμη διαχείριση
β) Κοινωνικοοικονομικές επιπτώσεις
γ) Πολιτιστικές επιπτώσεις
δ) Περιβαλλοντικές επιπτώσεις (συμπεριλαμβανομένης της κατανάλωσης πόρων, της μείωσης της ρύπανσης και της διατήρησης της βιοποικιλότητας και των τοπίων). Δεδομένου ότι οι τουριστικοί προορισμοί διαθέτουν ο καθένας τη δική του κουλτούρα, περιβάλλον, έθιμα και νόμους, τα κριτήρια είναι σχεδιασμένα ώστε να προσαρμόζονται στις τοπικές συνθήκες και να συμπληρώνονται με πρόσθετα κριτήρια, που αφορούν στη συγκεκριμένη κάθε φορά τοποθεσία και δραστηριότητα.