Οι Έλληνες ταξιδεύουν και προτιμούν τα τουριστικά γραφεία για την οργάνωση των ταξιδιών τους. Αυτό δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ σύμφωνα με τα οποία ο κύκλος εργασιών των ταξιδιωτικών πρακτορείων, γραφείων οργανωμένων ταξιδιών και υπηρεσιών κρατήσεων παρουσίασε ισχυρή αύξηση της τάξης του 13,4% το β’ τρίμηνο του 2019. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη αύξηση β’ τριμήνου της τελευταίας πενταετίας τουλάχιστον.
Παράλληλα, όπως δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο δείκτης είναι ο υψηλότερος της τελευταίες πενταετίας. Αυτό είναι ενδεικτικό της επιμήκυνσης της τουριστικής σεζόν στη χώρα μας. Ταυτόχρονα δείχνει και την αύξηση της ζήτησης των Ελλήνων για οργανωμένες διακοπές σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Η πορεία του κύκλου εργασιών
Συγκεκριμένα, ο δείκτης β’ τριμήνου του 2019 διαμορφώνεται στις 146,6 μονάδες, έναντι 129,3 μονάδων την αντίστοιχη περίοδο του 2018. Το 2017 ήταν στις 114,9 μονάδες, 107,7 μονάδες το 2016 και 114,2 μονάδες το 2015.
Ο δείκτης άρχισε να ανεβαίνει από το 2017. Τα προηγούμενα έτη βρισκόταν σε αρνητικό έδαφος, δείχνοντας άνοδο της ζήτησης για ταξίδια μέσω τουριστικών γραφείων.
Ο πρόεδρος της FedHATTA, Λύσανδρος Τσιλίδης δήλωσε: «Τα άκρως ενθαρρυντικά αποτελέσματα της ΕΛΣΤΑΤ για τον κύκλο εργασιών των δραστηριοτήτων που συνδέονται με τα τουριστικά γραφεία δικαιώνουν τις συστηματικές προσπάθειες της Ομοσπονδίας να αναδεικνύει και να προωθεί σε κάθε επίπεδο τα ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις και παράλληλα υπογραμμίζει το ρόλο των τουριστικών γραφείων ως βασικών διακινητών του τουρισμού.
Τα εξαιρετικά αυτά αποτελέσματα, ιδιαίτερα μετά την έξοδο της χώρας από τα μνημόνια, συμβάλλουν σημαντικά στην αποκατάσταση των ζημιών που είχε υποστεί ο κλάδος, διορθώνοντας την πορεία τους και σηματοδοτώντας την επιστροφή σε υγιείς ρυθμούς αγοράς.
Στο πλαίσιο αυτό, είναι σημαντικό να συμπεριλαμβάνονται στο τουριστικό πακέτο, πέραν των υπηρεσιών φιλοξενίας και εστίασης, και οι τουριστικές μεταφορές (μεταφορές από και προς το αεροδρόμιο, ημερήσιες εκδρομές κτλ.) σε ποσοστό 13% του ΦΠΑ, ώστε να αναπτυχθεί περαιτέρω η δυναμική του ελληνικού τουριστικού πακέτου σε σύγκριση με το αντίστοιχο προϊόν από ανταγωνιστικές χώρες”.