• Η πύλη ενημέρωσης των επαγγελματιών της Βραχυχρόνιας Τουριστικής Μίσθωσης
ΝΕΑ

Ξενοδοχεία Αθήνας: Αρνητικά αποτελέσματα το Α’ εξάμηνο 2019

Πτωτική πορεία καταγράφουν τα ξενοδοχεία της Αθήνας το Α’ εξάμηνο του 2019. Στην Πληρότητα, η πτώση φτάνει το (-)3,8% και στο Έσοδο ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο (Rev Par) στο (-)2,9%. Οριακά θετική αλλαγή (1.0%) σημειώνεται στη Μέση Τιμή Δωματίου. Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από τα μηνιαία δελτία της ΕΞΑΑΑ (Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής & Αργοσαρωνικού) και της GBR Consulting.

Ειδικά η πληρότητα για τα ξενοδοχεία της Αθήνας το εξάμηνο «έκλεινε» αρνητικά (και) ανά μήνα, σε ποσοστά έως και -8.6%.

Η δε μέση τιμή δωματίου και το rev par επίσης παρουσίασαν έντονες «αναταράξεις» από μήνα σε μήνα. Τον μήνα Ιούνιο σημείωναν πτωτική πορεία σχεδόν κατά (-) 5%. Σημειώνεται πως ο Ιούνιος, ο οποίος διατήρησε οριακά (+0.9%) την πληρότητα του περσινού Ιουνίου, ως καλοκαιρινός μήνας θεωρείται μήνας «αιχμής».

Η Ένωση Ξενοδόχων επισημαίνει πως η Αθήνα δέχεται το μεγαλύτερο όγκο αφίξεων επισκεπτών (περίπου 8.200.000 επισκέπτες). Πρόκειται για την σημαντικότερη διεθνής ‘πύλη εισόδου’ στη χώρα μας. Πολλοί εξ’ αυτών συνεχίζουν και προς λοιπούς προορισμούς. Αλλά σε κάθε περίπτωση τα στοιχεία που καταγράφουν αύξηση των αφίξεων επισκεπτών στο αεροδρόμιο τα τελευταία χρόνια δεν συνάδουν με την τόσο μεγάλη απόκλιση και τις εντυπωσιακά πτωτικές τάσεις που καταγράφουν τα ξενοδοχεία της Αθήνας από τα τέλη του 2018 .

Γιατί πλήττονται τα ξενοδοχεία της Αθήνας

Η ΕΞΑΑ αποδίδει τις αιτίες της πτώσης στην υπερπροσφορά κλινών στην Αθήνα, όλων των τύπων καταλυμάτων, αλλά και στην αλλαγή του κλίματος σε ό,τι αφορά στη σχέση προσφοράς – ζήτησης.

Καλεί μάλιστα την πολιτεία (ηγεσία Τουρισμού και εμπλεκόμενα Υπουργεία), την τοπική κοινωνία (Περιφέρεια –Δήμοι) αλλά και τους τουριστικούς φορείς να συνεργαστούν στενά μεταξύ τους «προκειμένου να αντιμετωπιστεί εγκαίρως το μείζον ζήτημα της άναρχης τουριστικής ανάπτυξης στην Αθήνα που μαζί με όλα τα παράπλευρα και χρόνια προβλήματα (ασφάλεια – καθαριότητα – ειδική υποδομή κ.λπ.) υποσκάπτουν τη σύγχρονη και ανταγωνιστική τουριστική ταυτότητα της πόλης μας».

Όπως σημειώνει: «Απαιτείται τουριστικός επανασχεδιασμός, νέοι στόχοι με βάση τις καταγεγραμμένες προτεραιότητες και φυσικά, στρατηγική (μεσοπρόθεσμης και μακροπρόθεσμης) περαιτέρω ανάπτυξης του Τουρισμού της Αθήνας – Αττικής. Από πλευράς ΕΞΑΑΑ, υπάρχουν συγκεκριμένες θέσεις και προτάσεις καθώς έχουμε εργαστεί με αυτή την προσέγγιση και προς αυτή την κατεύθυνση, επί σειρά ετών».

Previous ArticleNext Article