Οι ταξιδιωτικές τάσεις 2025 καθορίζουν το μέλλον του τουρισμού, απαιτώντας προσαρμοστικότητα και καινοτομία από τους ιδιοκτήτες καταλυμάτων. Δεν αρκούν πλέον ένα δωμάτιο με δύο κρεβάτια και καθαρές πετσέτες για να προσελκύσετε επισκέπτες σε ένα κατάλυμα ακόμα και αν αυτό «κρέμεται» από την καλντέρα της Σαντορίνης. Ο πήχης πλέον είναι πολύ ψηλά και αυτός έχει ανέβει όχι μόνο λόγω του ανταγωνισμού αλλά και λόγω του «όπλου» που έχουν οι επισκέπτες στα χέρια τους -αυτό των social media αλλά και των reviews- που μπορούν να «εκτελέσουν» σε χρόνο μηδέν ακόμα και το πιο πολυτελές κατάλυμα. Ως οικοδεσπότης, το να κατανοήσετε και να υιοθετήσετε τις ταξιδιωτικές τάσεις 2025 είναι το κλειδί για να εξασφαλίσετε επιτυχημένη φιλοξενία.
Τι ζητούν οι επισκέπτες;
Οι αναλύσεις από μεγάλες πλατφόρμες, όπως η Booking.com και η Expedia, αποκαλύπτουν ότι οι ταξιδιωτικές τάσεις 2025 στρέφονται σε αυθεντικές εμπειρίες, χαλάρωση και βιωσιμότητα. Τα δεδομένα δείχνουν ότι οι ταξιδιώτες δίνουν προτεραιότητα στην ψυχική υγεία και την ευεξία. Το 60% αναζητά ταξίδια που περιλαμβάνουν προηγμένες θεραπείες και ευκαιρίες αποσύνδεσης από την πολυάσχολη καθημερινότητα.
Πώς να ανταποκριθείτε στις Ταξιδιωτικές Τάσεις 2025
1.Δημιουργήστε περιβάλλον ευεξίας
Η πίεση της καθημερινότητας επιβάλει πλέον στους ταξιδιώτες να έχουν ως προτεραιότητα την ευεξία και την ψυχική υγεία. Η Booking.com αναφέρει ότι το 60% των ταξιδιωτών αναζητά μακροπρόθεσμα οφέλη για την υγεία από τις διακοπές τους, όπως κρυοθεραπεία και άλλες προηγμένες θεραπείες. Επιπλέον, η ιδέα του JOMO (Joy of Missing Out) κερδίζει έδαφος, με τους ανθρώπους να θέλουν να αποσυνδεθούν από την πολυάσχολη ζωή τους και να χαλαρώσουν σε ήσυχα περιβάλλοντα.
Συμβουλή:
– Αν έχετε την τύχη το ακίνητο σαν να βρίσκεται ανάμεσα στη φύση ή αν αυτό έχει ένα ανθισμένο κήπο δεν έχετε παρά να το επισημαίνεται με χίλιους τρόπους ώστε να κερδίσετε αυτό το μεγάλο ταξιδιωτικό κοινό που ενδιαφέρεται για αυτό το είδος διακοπών.
-Προσθέστε έπιπλα ξεκούρασης και χαλάρωσης, όπως για παράδειγμα μια πολυθρόνα που κάνει μασάζ ή ακόμα και στρώματα γιόγκα και προωθήστε κοντινά στούντιο γιόγκα ή σπα που θα μπορούν να εξυπηρετηθούν οι επισκέπτες σας.
-Για εκείνους που αναζητούν τον τρόπο της επιβαλλόμενης αποσύνδεσης από την ψηφιακή τους καθημερινότητα, ενημερώστε τους ότι δεν διαθέτετε wi-fi κάποιες μέρες της εβδομάδας ως challenge. Ή διοργανώστε δραστηριότητες, όπως πεζοπορίες, για να προσελκύσετε επισκέπτες που αναζητούν ηρεμία.
2.Καλύψτε τις ανάγκες οικογενειών και παρεών
Οι ταξιδιωτικές τάσεις 2025 τονίζουν τη σημασία του bonding. Το 2025, ταξιδιώτες όλων των ηλικιών, συμπεριλαμβανομένων των Baby Boomers αναζητούν εμπειρίες που τους επιτρέπουν να δεθούν με αγαπημένα πρόσωπα μέσω περιπετειωδών ή χαλαρωτικών δραστηριοτήτων. Η Booking.com διαπίστωσε ότι το 23% των Boomers σχεδιάζει διακοπές που αναζητούν τη συγκίνηση.
Συμβουλή:
-Αφού ζητούν bonding, δύο έπιπλα πρέπει να υπάρχουν στο σπίτι που θα το προσφέρουν. Ένα μεγάλο τραπέζι για λουκούλλεια οικογενειακά γεύματα και ένας μεγάλος καναπές που θα προσφέρει «σπιτίσια» άνεση για να παίξουν επιτραπέζια και να καθίσουν όλοι μαζί.
-Τα επιτραπέζια δεν πρέπει να λείπουν κάτω από το τραπέζι του σαλονιού, όπως και μια ψησταριά για τα οικογενειακά γεύματα.
-Περιττό να πούμε ότι στην καταχώρηση πρέπει να υπάρχουν οι λέξεις-κλειδιά όπως “φιλικό στις οικογένειες” ή στις “μεγάλες παρέες”.
3.Επενδύστε στην περιβαλλοντική ευαισθησία
Την ώρα που η κλιματική κρίση ταλανίζει όλο το κόσμο, οι επισκέπτες δεν θα μπορούσαν να μείνουν αδιάφοροι απέναντι σε αυτό. Τα στοιχεία αναφέρουν ότι όλο και περισσότεροι επισκέπτες, ειδικά νεότερες ηλικίες επισκεπτών, αναζητούν καταλύματα εναρμονισμένα με το περιβάλλον, που δεν το επιβαρύνουν. Έτσι, οι βιώσιμες διαμονές που ελαχιστοποιούν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις έχουν μεγάλη ζήτηση.
Συμβουλή:
-Εξαφανίστε τα πλαστικά ποτήρια, πιάτα κ.λπ.- όχι μόνο για τα μάτια των επισκεπτών αλλά για το καλό όλων μας. Ενσωματώστε πρακτικές φιλικές προς το περιβάλλον, όπως την παροχή επαναχρησιμοποιήσιμων προϊόντων περιποίησης, την προσφορά κάδων ανακύκλωσης και τη χρήση ενεργειακά αποδοτικών συσκευών.
-Επισημάνετε οικολογικές εκδρομές ή εστιατόρια που ενσωματώνουν την πρακτική from-farm-to-table.
-Αναφέρετε τις πράσινες προσπάθειές σας στην καταχώρισή σας.
4.Δημιουργήστε μοναδικά φωτογραφικά σημεία
Τα social είναι το “όπλο” των επισκεπτών και μπορεί να γίνει και το δικό σας ταυτόχρονα.
Πώς θα γίνει αυτό; Ανανεώνοντας σημεία του ακινήτου σας με περίεργα αντικείμενα, διαφορετικές ταπετσαρίες ή περίεργες κουρτίνες. Δώστε δηλαδή στους Influencers -και όχι μόνο- τη δυνατότητα να φωτογραφηθούν σε σημεία του σπιτιού που θα φέρουν πολλά like, διαφημίζοντας ταυτόχρονα και το ακίνητό σας.
Συμβουλή:
-Μια πολύχρωμη τολμηρή ταπετσαρία σε ένα τοίχο θα δημιουργήσει ένα background κατάλληλο για φωτογράφιση.
– Οι ταξιδιωτικές τάσεις 2025 υπογραμμίζουν τη δύναμη των social media, γι’ αυτό επενδύστε σε υψηλής ποιότητας φωτογραφίες.
5.Μην αποκλείετε τα κατοικίδια
Η ανοιχτή πόρτα στα κατοικίδια δεν προσεγγίζει μόνο αυτούς που έχουν κατοικίδια αλλά και εκείνους που δεν έχουν, μόνο και μόνο γνωρίζοντας ότι δεν μπαίνουν σε ένα αποστειρωμένο κυριολεκτικά και μεταφορικά χώρο που δεν θα νιώθουν σαν το σπίτι τους. Ταυτόχρονα αποτελεί για τους επισκέπτες που έχουν κατοικίδιο μεγάλη λύση το να ξέρουν ότι μπορούν να το έχουν μαζί τους στις διακοπές τους.
6.Προσφέρετε τεχνολογική άνεση
Αν ζεις «συντροφιά» με την τεχνολογία δύσκολα την αποχωρίζεσαι στις διακοπές εκτός αν θες να κάνει ένα διάλειμμα. Οι ταξιδιώτες που δεν μπορούν να την αποχωριστούν αναζητούν τις ανέσεις που τους προσφέρει η τεχνολογία.
Τα χαρακτηριστικά δηλαδή ενός έξυπνου σπιτιού και η ισχυρή συνδεσιμότητα αποτελούν κορυφαίες προτεραιότητες για αυτούς.
Συμβουλή:
-Προσθέστε λειτουργίες που ενεργοποιούνται με φωνή.
-Βεβαιωθείτε ότι το Wi-Fi υψηλής ταχύτητας είναι διαθέσιμο και αξιόπιστο.
– Επισημάνετε στην καταχώρησή σας, ότι πρόκειται για ένα έξυπνο σπίτι που λειτουργεί με σκοπό την χαλάρωση των επισκεπτών.
Η κατανόηση των ταξιδιωτικών τάσεων 2025 και η προσαρμογή του καταλύματός σας στις ανάγκες των επισκεπτών μπορεί να κάνει τη διαφορά. Μικρές αλλαγές με στρατηγική σκέψη μπορούν να ενισχύσουν την εμπειρία των επισκεπτών και να αυξήσουν την αξία του καταλύματός σας στην ανταγωνιστική αγορά.