Η Βενετία συνεχίζει να προσελκύει χιλιάδες τουρίστες και οι προσπάθειες των αρχών να ρυθμίσουν τον υπερτουρισμό πέφτουν το κενό.
Μπορεί με το τέλος εισόδου να εισέπραξε πολύ περισσότερα χρήματα από όσα αρχικά περίμενε η πόλη ωστόσο αυτό δεν αποτελούσε την προτεραιότητα της καθώς ο σκοπός ήταν να μειωθεί ο αριθμός των ημερήσιων τουριστών.
Συγκεκριμένα κατά τη δοκιμαστική φάση, που ολοκληρώθηκε στις 5 Μαΐου, πουλήθηκαν πάνω από 195 χιλιάδες εισιτήρια εισόδου- κόστους 5 ευρώ- που απέφεραν έσοδα 975 χιλιάδων ευρώ, πολύ περισσότερα από όσα περίμενε η πόλη.
Μάλιστα τα νούμερα δείχνουν ότι η τουριστική «απόβαση» έχει αυξηθεί. Την τελευταία Κυριακή της δοκιμαστικής περιόδου σημειώθηκε εισροή 70 χιλιάδων επισκεπτών, περίπου 5.000 περισσότερων από την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.
Γκρίνια από τους κατοίκους
Το μέτρο που αρχικά είναι ενεργό μόνο τα Σαββατοκύριακα μεταξύ 8:30 και 16.00 έως τα μέσα Ιουλίου, δεν το «αγκάλιασαν» οι τοπικοί σύλλογοι χαρακτηρίζοντας τον φόρο ως μια έντεχνα ενορχηστρωμένη εκστρατεία μάρκετινγκ χωρίς πραγματική πρόθεση μείωσης του αριθμού των επισκεπτών. Κάτοικοι μάλιστα μιλούν και για τις επιπλέον δυσκολίες που τους προκαλεί το μέτρο, όπως η επίδειξη των δελτίων ταυτότητάς τους και η παροχή προσωπικών στοιχείων των επισκεπτών τους για απαλλαγή από τον φόρο.
Ταυτόχρονα ο υπερτουρισμός στη περιοχή τους έχει ανεβάσει το κόστος ζωής στα ύψη ακόμα και για τα είδη πρώτης ανάγκης λόγω της ζήτησης από τους τουρίστες. Για παράδειγμα, το κόστος των ειδών παντοπωλείου και άλλων καθημερινών αναγκών έχει αυξηθεί λόγω της ζήτησης από τους τουρίστες, ενώ ο θόρυβος και τα σκουπίδια από τις τουριστικές δραστηριότητες έχουν κάνει την πόλη πιεστική για τους κατοίκους.
Δεκάδες χιλιάδες οι καθημερινοί τουρίστες στη Βενετία
Οι αριθμοί των καθημερινών τουριστικών επισκέψεων προκαλεί ίλιγγο. Η Βενετία υποδέχεται περίπου 80 χιλιάδες τουρίστες κάθε μέρα σε σύγκριση με τους 49 χιλιάδες κατοίκους.Πάντως οι ειδικοί προτείνουν την αξιοποίηση των προηγμένων τεχνολογιών, όπως τα ηλεκτρονικά συστήματα κρατήσεων και τα big data, που αναλύουν τις τουριστικές τάσεις άλλα και την προώθηση πιο βιώσιμων μορφών τουρισμού που αναδεικνύουν την πολιτιστική κληρονομιά της πόλης, χωρίς να προκαλεί υπερτουρισμό.