Τους εύκολα προσβάσιμους προορισμούς με αυτοκίνητο επιλέγουν οι Έλληνες που ταξιδεύουν στο εσωτερικό της χώρας ενώ η Ιταλία, η Γερμανία και η Γαλλία είναι στο top 3 των επιλογών τους για τα ταξίδια του εξωτερικού.
Πρόκειται για στοιχεία που προκύπτουν από τη μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ με θέμα «Πώς ταξιδεύουν οι Έλληνες» τα αποτελέσματα της οποίας βασίζονται σε διαδικτυακή έρευνα που διενήργησε η Focus Bari με δείγμα 35.000+ ατόμων ηλικίας 16-64 ετών, κατοίκων Ελλάδας.
Σύμφωνα με την μελέτη στα ταξίδια εξωτερικού κυριαρχεί το ταξίδι πόλης με 50% ενώ στα ταξίδια εσωτερικού κυριαρχούν οι διακοπές στη θάλασσα /παραλία με 45%. Η περιήγηση είναι το δεύτερο συχνότερο είδος ταξιδιού με 32%, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό.
Οι top επιλογές
Οι δημοφιλέστεροι προορισμοί εξωτερικού για τους Έλληνες ταξιδιώτες είναι η Ιταλία (17%), η Γερμανία (11%) και η Γαλλία (9%) με τα επαγγελματικά ταξίδια να έχουν σημαντικότερο μερίδιο στα ταξίδια εξωτερικού απ’ ό,τι στα ταξίδια εσωτερικού.
Αναφορικά με τα ταξίδια στη Ελλάδα επιλέγουν την Αττική και η Στερεά Ελλάδα-Εύβοια (21%), τη Μακεδονία (19%) και την Πελοπόννησο (14%).
Ταξιδάκια αναψυχής
Η μελέτη αναλύει και τους λόγους που ταξιδεύουν οι Έλληνες με τον κυριότερο να είναι τόσο για το εξωτερικό όσο και το εσωτερικό η αναψυχή, σε ποσοστό περίπου 60%, ακολουθούμενη από την επίσκεψη σε συγγενείς και φίλους με 18%. Σε ό,τι αφορά στους επαγγελματικούς σκοπούς, περιλαμβανομένων των συνεδρίων, αυτοί αποτελούν αναλογικά σημαντικότερο λόγο ταξιδιού στο εξωτερικό (14%) απ’ ό,τι στο εσωτερικό (11%). Για ιατρικούς ή άλλους σκοπούς ταξιδεύουν πολύ μικρά ποσοστά.
Βασική διαφορά στην αναψυχή όταν πρόκειται για ταξίδια εσωτερικού ή εξωτερικού αποτελεί το είδος του ταξιδιού. Έτσι, ενώ στο εξωτερικό κυριαρχεί το ταξίδι πόλης με 50%, στο εσωτερικό το κυρίαρχο είδος ταξιδιού είναι οι διακοπές στη θάλασσα / παραλία με 45%. Η περιήγηση είναι το δεύτερο συχνότερο είδος ταξιδιού με 32%, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό.
Επιλογή καταλύματος
Το ξενοδοχείο παραμένει το προτιμώμενο είδος καταλύματος (52% για τα ταξίδια εσωτερικού και 64% για τα ταξίδια εξωτερικού), ενώ σημαντικό είναι και το ποσοστό των καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης (22% και 16%). Παρόμοια με της βραχυχρόνιας μίσθωσης είναι τα ποσοστά της φιλοξενίας (21% και 15%).
Αναφορικά με την κατηγορία ξενοδοχείου, το ποσοστό 4* και 5* είναι σημαντικά υψηλότερο στα ταξίδια εξωτερικού (40% και 15%) σε σχέση με τα ταξίδια εσωτερικού (35% και 12%).
Σε ό,τι αφορά τις Πλατφόρμες Βραχυχρόνιας Μίσθωσης, χρησιμοποιούνται στο 33% των ταξιδιών εξωτερικού, έναντι 20% των ταξιδιών εσωτερικού.
Προτεραιότητα το καλό φαγητό
Το φαγητό είναι διασκέδαση; Η απάντηση όταν αναφερόμαστε στους Έλληνες ταξιδιώτες είναι, ναι.
Η δημοφιλέστερη δραστηριότητα στα ταξίδια εσωτερικού είναι το Φαγητό και Ποτό (64%). Ακολουθεί η Χαλάρωση (62%). Με μεγάλη διαφορά ακολουθούν η Απόλαυση της Φύσης και του Φυσικού Περιβάλλοντος (36%), το Κολύμπι και η Ηλιοθεραπεία (25%).
Με εξαίρεση το Φαγητό και Ποτό (57%) αρκετά διαφορετικές είναι οι δημοφιλέστερες δραστηριότητες για τα ταξίδια εξωτερικού. Συνεπώς, η πιο δημοφιλής δραστηριότητα είναι η Επίσκεψη σε Αξιοθέατα (61%) και μετά το Φαγητό και Ποτό (57%), ακολουθεί η Επίσκεψη σε Μουσεία/Εκθέσεις (45%), οι Αγορές/Ψώνια (37%) και η Απόλαυση της Ατμόσφαιρας της Πόλης (35%).
Ποιο μέσο επιλέγουν
Ο τρόπος μετάβασης διαφέρει σημαντικά μεταξύ των ταξιδιών εσωτερικού και εξωτερικού.
Στα ταξίδια του εσωτερικού κυριαρχούν τα χερσαία μέσα με 74% (εκ των οποίων 80% το αυτοκίνητο, 14% με λεωφορείο, 3% με τραίνο κ.λπ.) και ακολουθούν τα θαλάσσια (16%) και μόνο ένα 10% των ταξιδιών γίνεται με το αεροπλάνο.
Αντίθετα, στα ταξίδια εξωτερικού κυριαρχεί το αεροπλάνο με 72%, έπονται τα χερσαία μέσα με 23% (56% αυτοκίνητο, 26% λεωφορείο, 7% τραίνο, 8% μηχανή) ενώ δια θαλάσσης γίνεται μόνο το 5% των ταξιδιών.
Μέσω internet η ενημέρωση
Η παλιά τακτική του «από στόμα σε στόμα» δεν κυριαρχεί πλέον στην ενημέρωση των Ελλήνων για την επιλογή προορισμού. Κυριότερη πηγή ενημέρωσης είναι το internet (65% για ταξίδια εξωτερικού και 57% για εσωτερικού), ακολουθούμενη από πληροφορίες από Γνωστούς και Φίλους (36% και 31%).
Σημαντικό ρόλο παίζουν τα ταξιδιωτικά γραφεία / πρακτορεία για τα ταξίδια εξωτερικού (17%), έναντι μόλις 8% στου εσωτερικού, ενώ για ένα ποσοστό 19% των ταξιδιών εσωτερικού έγιναν χωρίς να χρησιμοποιηθεί κάποια συγκεκριμένη πηγή, έναντι 8% για τα ταξίδια εξωτερικού.
On line οι κρατήσεις
Κυρίως on line κάνουν τις κρατήσεις οι Έλληνες ταξιδιώτες ωστόσο παρατηρείται μια διαφορά στα ποσοστά ανάμεσα στα ταξίδια του εξωτερικού με αυτά του εσωτερικού. Στα ταξίδια εξωτερικού οι online κρατήσεις είναι 69% ενώ στου εσωτερικού μόλις 39%.