Η Booking.com ενημέρωσε τους συνεργάτες της ότι αναβάλλει την επιβολή επιπλέον χρεώσεων στην είσπραξη χρημάτων μέσω της virtual card. Όπως και τις αλλαγές που είχε ανακοινώσει στις αρχές Μαΐου σε ό,τι αφορά τη χρήση της.
Συγκεκριμένα, με επιστολή της προς τους διαχειριστές των καταλυμάτων που είναι καταχωρημένα στην πλατφόρμα της (ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα διαμερίσματα, βραχυχρόνιες μισθώσεις), αναφέρει:
«Ακούσαμε τα σχόλια από εσάς και τους συνεργάτες μας και καταλαβαίνουμε ότι αυτή η αλλαγή μπορεί να είναι ενοχλητική κατά τη διάρκεια της πολυάσχολης καλοκαιρινής περιόδου. Για να ελαχιστοποιήσουμε την αναστάτωση, αποφασίσαμε να μεταθέσουμε την εφαρμογή αυτής της αλλαγής πολιτικής για αργότερα μέσα στο έτος. Θα σας ειδοποιήσουμε εκ των προτέρων πριν από την εφαρμογή των αλλαγών».
Η μεγάλη διαδικτυακή πλατφόρμα καταλυμάτων είχε ενημερώσει στις αρχές Μαΐου τους ιδιοκτήτες των καταλυμάτων ότι για να πληρωθούν για τις κρατήσεις στις οποίες δεν υπάρχει δυνατότητα ακύρωσης (non refundable), θα έπρεπε να χρησιμοποιήσουν μόνο τη virtual card της Booking.com για την οποία αυξάνει την προμήθεια από 1,1% σε 3%. Επιπλέον, η είσπραξη των χρημάτων από τον ιδιοκτήτη του καταλύματος θα μπορούσε να γίνει την ημέρα της άφιξης και όχι μόλις γινόταν η κράτηση, όπως ίσχυε.
Οι αλλαγές αυτές επρόκειτο να γίνουν στις 10 Ιουνίου, όμως μετά τις έντονες διαμαρτυρίες, η Booking.com με επιστολή της ενημέρωσε ότι αναβάλλονται.
Οι επιθέσεις οικονομικής απάτης στον κλάδο των ταξιδιών
Η Booking.com αναφέρει ότι θα αξιοποιήσει αυτό το χρονικό διάστημα προκειμένου να κάνει βελτιώσεις. Αλλά οι αλλαγές αυτές θα γίνουν, καθώς προσπαθεί να ελαχιστοποιήσει τους κινδύνους ασφαλείας.
Σημειώνει δε, ότι από πέρυσι, οι επιθέσεις οικονομικής απάτης με στόχο τους ταξιδιώτες εμφανίζουν σημαντική άνοδο. «Μια μέθοδος που έχει επηρεάσει σημαντικά την Booking.com και τους συνεργάτες της είναι η χρήση συνδέσμων phishing σε πλατφόρμες διαδικτυακών ταξιδιωτικών πρακτορείων. Οι επιθέσεις αυτές έχουν ως στόχο την κατάληψη των λογαριασμών των συνεργατών και την εξαπάτηση των ταξιδιωτών με δόλιους συνδέσμους πληρωμής για την υποκλοπή των χρηματοοικονομικών τους πληροφοριών», αναφέρει η πλατφόρμα στην επιστολή της προς τους ξενοδόχους. […]
Ένας πρωταρχικός κίνδυνος προκύπτει όταν οι επισκέπτες κάνουν κρατήσεις βάσει των προπληρωμένων πολιτικών που προσφέρονται από συνεργάτες που χρησιμοποιούν το “μοντέλο πρακτορείου” (δηλαδή, συνεργάτες που προτιμούν να αποδέχονται την πληρωμή απευθείας και να στέλνουν συνδέσμους πληρωμής στους επισκέπτες μέσω της πλατφόρμας μας). Οι επιτιθέμενοι έχουν εκμεταλλευτεί αυτή την ανάγκη, δημιουργώντας φαινομενικά νόμιμα αιτήματα που εξαπατούν εύκολα τους ταξιδιώτες».