Τα Airbnb φέρουν αξία και οικονομικά οφέλη στις τοπικές κοινότητες και τις τοπικές οικονομίες. Αυτό ήταν το βασικό συμπέρασμα της εκδήλωσης Phocuswright Europe 2023 στη Βαρκελώνη.
Στην εκδήλωση εκπρόσωποι από εταιρείες διαχείρισης καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης κατέθεσαν τις εμπειρίες τους στα τελευταία δύσκολα χρόνια της πανδημίας και της εν εξελίξει ανάκαμψης. Κοινή συνισταμένη όσων είπαν: οι βραχυχρόνιες μισθώσεις στηρίζουν όχι μόνο τους ταξιδιώτες και τους οικοδεσπότες, αλλά και την ευρύτερη κοινότητα και την οικονομία της.
Χαρακτηριστικά:
** Η Leda Zanlungo, γενική διευθύντρια του Sonder, με 300 μονάδες στην Ισπανία και Πορτογαλία, τόνισε ότι δεν στέκει η “κατηγορία” ότι οι βραχυχρόνιες μισθώσεις είναι πλήγμα για τις κοινότητες. «Πιστεύω ότι αν κάνεις καλά αυτή τη δραστηριότητα, φέρνεις αξία στη γειτονιά, στην κοινότητα», είπε.
** Ο Henrik Kjellberg, Διευθύνων Σύμβουλος της Awaze, συμφώνησε ότι τα Airbnb αποφέρουν οφέλη για τις τοπικές κοινότητες και οικονομίες. Επίσης τόνισε ότι ο ίδιος ο κλάδος μπορεί να βοηθήσει στον έλεγχο των περιορισμών που θέτουν σε εφαρμογή οι τοπικές Αρχές και κυβερνήσεις. Η Ευρωπαϊκή Ένωση και οι κυβερνήσεις πρέπει να είναι προσεκτικές και διαφανείς στα μέτρα που αποφασίζουν. Αυτό, τόνισε, ισχύει ιδιαίτερα στις πιο απομακρυσμένες περιοχές των πόλεων ή των περιοχών.
«Λειτουργούμε σχεδόν αποκλειστικά σε αγροτικές περιοχές. Χωρίς εμάς, δεν υπάρχει ηλεκτρολόγος, δεν υπάρχει εστιατόριο, δεν υπάρχει υδραυλικός σε αυτά τα χωριά. Στη δυτική ακτή της Δανίας, αυτά τα χωριά θα χαθούν χωρίς τους Γερμανούς τουρίστες».
** «Ως κλάδος διαδραματίζουμε σημαντικό ρόλο για την οικονομία ορισμένων χωρών και περιοχών», πρόσθεσε η Sylvia Epaillard, συν-διευθύνουσα σύμβουλος της Interhome.
«Υπάρχουν τρόποι να γίνουν σωστά οι κανονισμοί και τρόποι να γίνουν λιγότερα σωστά. Πρέπει να μεταδώσουμε το μήνυμα στις παγκόσμιες πλατφόρμες για το πώς κάνουμε τη δουλειά μας. Νομίζω ότι αυτό δεν έχει γίνει μέχρι τώρα».
Να λειτουργήσουμε περισσότερο στο lobbying
Μέρος του προβλήματος για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις, είπε ο Kjellberg, είναι ότι η ξενοδοχειακή βιομηχανία ασκεί πιέσεις στις κυβερνήσεις εδώ και πολύ καιρό και με μια πιο ενωμένη φωνή. “Ήρθε η ώρα, καθώς ο κλάδος μεγαλώνει, να λειτουργήσουμε περισσότερο στο lobbying και να ενημερώνουμε τους νομοθέτες για τα υπέροχα πράγματα που κάνουμε», τόνισε.
Η κυρία Zanlungo συμφώνησε σχετικά με τη σημασία της μετάδοσης του μηνύματος του κλάδου. Αλλά ήταν απρόθυμη να δει μια σύγκρουση μεταξύ βραχυχρόνιων μισθώσεων και ξενοδοχείων. Ο επισκέπτης λαμβάνει τις αποφάσεις του ανάλογα με το που θα πάει, τις υπηρεσίες, την τοποθεσία και την τιμή, είπε. Γι’ αυτό δεν πρέπει τα διαμερίσματα να κοιτάνε εχθρικά τα ξενοδοχεία.
«Στο τέλος, οι επισκέπτες είναι ο βασιλιάς. Και οι επισκέπτες αποφασίζουν πού θέλουν να πάνε, ποιο στοιχείο να επιλέξουν. Δεν βοηθάει να είμαστε εναντίον των ξενοδοχείων», τόνισε.