Νέους προορισμούς και εκτός τουριστικής αιχμής στην Ευρώπη προωθεί η Airbnb μέσα από τις ευέλικτες αναζητήσεις.
Στόχος είναι να κατανείμει πιο ισότιμα τις κρατήσεις μεταξύ των προορισμών με υπερτουρισμό και των λιγότερων γνωστών σήμερα. Επίσης θέλει να διευρύνει τις επισκέψεις μέσα στη χρονιά. Τελικός στόχος είναι ο βιώσιμος τουρισμός.
Όπως ανέφερε σε εκδήλωση την περασμένη εβδομάδα ο συνιδρυτής της Airbnb, η πλατφόρμα “εκτρέπει” τις κρατήσεις από τα πιο κορεσμένα τουριστικά hot spots της Ευρώπης σε λιγότερο γνωστούς προορισμούς. Προς αυτήν την κατεύθυνση έχουν εισαχθεί οι κατηγορίες αναζήτησης “Im Flexible” και “I’m (Even More) Flexible”.
Οι εφαρμογές αυτές, όπως τόνισε, καθιέρωσαν έναν νέο τρόπο αναζήτησης ταξιδιών. Επιπλέον, παρέχουν μια τεχνολογική λύση για την καταπολέμηση του υπερ-τουρισμού σε δημοφιλείς προορισμούς.
Με κριτήριο την ευελιξία 1 στις 20 κρατήσεις
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Airbnb, μία στις 20 διαμονές στην πλατφόρμα έχει κρατηθεί χρησιμοποιώντας τις νέες εφαρμογές.
«Θέλουμε η Airbnb να είναι μέρος της λύσης των προκλήσεων που αφορούν την ανάπτυξη του τουρισμού και να υποστηρίξει τις βιώσιμες ταξιδιωτικές τάσεις», δήλωσε ο Nathan Blecharczyk, που είναι Chief Strategy Officer της Airbnb.
Επιπλέον, τα στοιχεία δείχνουν μια μετατόπιση των κρατήσεων από κορυφαίους προορισμούς σε λιγότερο δημοφιλή σημεία, τόσο στις αστικές όσο και στις αγροτικές περιοχές. Αυτή η τάση δεν σταματά, αν και επιστρέφουν οι προ-πανδημίας ταξιδιωτικές τάσεις.
Χαρακτηριστικά, οι χρήστες αυτών των εργαλείων αναζήτησης κάνουν λιγότερο συχνά κράτηση για έναν από τους 20 πιο δημοφιλείς προορισμούς της Airbnb στην Ευρώπη. Μάλιστα, καταγράφεται μείωση 17,5% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν. Επιπλέον, οι εν λόγω επισκέπτες έκαναν πιο συχνά κράτηση σε περιοχές με χαμηλές τουριστικές αφίξεις, εκτός των κορυφαίων προορισμών της Airbnb. Η αύξηση εδώ φτάνει στο 35,5%.
Ενδεικτικά:
Εκτός Άμστερνταμ έμειναν φέτος 32,5% περισσότεροι από ό,τι το προηγούμενο έτος.
Στη Βαρκελώνη, οι επισκέπτες που κάνουν κράτηση με ευέλικτα εργαλεία, είναι πιο πιθανό να μείνουν σε λιγότερο δημοφιλείς γειτονιές της. Το αποτέλεσμα είναι οι περιζήτητες περιοχές της να καταγράφουν μείωση τιμών από 7% έως 14%.
Το ίδιο συνέβη με τους επισκέπτες στη Λισαβόνα και το Λονδίνο. Οι πελάτες που διέμειναν εκτός του κέντρου των δύο πόλεων αυξήθηκαν κατά 42,6% και 29% αντίστοιχα.
Αυξάνονται επίσης οι επισκέπτες, που κάνουν κράτηση μέσα από το ευέλικτο εργαλείο αναζήτησης της Airbnb, το οποίο παρέχει την επιλογή να συμπεριλάβουν μια τοποθεσία χωρίς ημερομηνίες. Σε αυτή την κατηγορία παρατηρείται αύξηση κρατήσεων τις καθημερινές και όχι σε τριήμερα σαββατοκύριακου ή αργιών.