Το προφίλ του σύγχρονου ψηφιακού νομάδα αποκαλύπτει η τελευταία έρευνα της Phocuswright “The New Nomads: Work and Play From Anywhere”.
Τα στοιχεία δείχνουν μια τελείως διαφορετική εικόνα του ψηφιακού νομάδα από αυτήν που οι περισσότεροι έχουμε στο νου μας.
Συκγεκριμένα:
** Δεδομένων των αλλαγών που λαμβάνουν χώρα στο εργασιακό καθεστώς, λόγω των τεχνολογικών δυνατοτήτων και της πανδημίας, ο τρόπος ζωής του ψηφιακού νομάδα δεν είναι πλέον προσβάσιμος μόνο σε ελεύθερους επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους.
** Μόνο ένας στους επτά ψηφιακούς νομάδες είναι αυτοαπασχολούμενος.
Σχεδόν τέσσερις στους πέντε έχουν θέσεις πλήρους απασχόλησης με έναν εργοδότη. Και αυτές οι θέσεις εργασίας σε μεγάλο βαθμό δεν είναι στα πρώτα στάδια απασχόλησης. Ο σύγχρονος digital nomad έχει ήδη προϋπηρεσία στη δουλειά και σημαντική ευθύνη.
** Περισσότεροι από τρεις στους τέσσερις που εργάζονται σε έναν εργοδότη βρισκονται στη διοίκηση. Και περισσότεροι από ένας στους πέντε είναι στελέχη.
** Ο ψηφιακός νομάς έχει επίσης υψηλότερη βαθμίδα εκπαίδευσης από ό,τι πιστεύαμε προηγουμένως. Είναι μύθος ότι οι ψηφιακοί νομάδες είναι όλοι πρόσφατα απόφοιτοι κολεγίου ή πανεπιστημίου και “δοκιμάζουν” μια εργασιακή καθημερινότητα με απασχόληση εξ αποστάσεως, σε διαφορετικές περιοχές από τον τόπο εργασίας. Οι νομάδες είναι πιο πιθανό από τον γενικό πληθυσμό ταξιδιωτών να κατέχουν σημαντικά πτυχία σπουδών.
** Με εδραιωμένη επαγγελματική σταδιοδρομία σε θέσεις ευθύνης, οι νομάδες έχουν περισσότερο διαθέσιμο εισόδημα. Επομένως, δεν είναι ταξιδιώτες με συγκεκριμένο προϋπολογισμό όταν επιλέγουν να εργαστούν εξ αποστάσεως.
Γιατί αποτελούν μια ιδανική αγορά
Κατόπιν όλων αυτών, είναι εμφανές ότι οι ψηφιακοί νομάδες αποτελούν μια ιδανική αγορά για τα καλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης. Ή τουλάχιστον για όσα από αυτά οι διαχειριστές τους θα επιθυμούσαν να μισθώσουν για ένα πιο μεσοπρόθεσμο διάστημα.
Το προφίλ του μέσης ηλικίας, εργαζόμενου στελέχους με υψηλό εισόδημα και ανώτερη εκπαίδευση σύγχρονου ψηφιακού νομάδα, είναι ιδιαίτερα ελκυστικό.
Όμως αυτά ακριβώς τα χαρακτηριστικά του προφίλ του, προσδιορίζουν και τα κριτήρια με τα οποία επιλέγει το κατάλυμά του.