Η αποτελεσματική διαχείριση των κριτικών για κάθε κατάλυμα βραχυχρόνιας μίσθωσης θα είναι το κλειδί για την αύξηση της πληρότητας το 2022.
Σε αυτή την εκτίμηση καταλήγουν κορυφαίοι διαχειριστές ακινήτων, που ρωτήθηκαν από το εξειδικευμένο μπλογκ rentalsunited.com.
Γι’ αυτό συνιστούν στους οικοδεσπότες να διατηρούν την επαφή με τους πελάτες, ζητώντας τους να αφήνουν κριτικές. Επίσης, προτείνουν να παρακολουθούν τακτικά τις κριτικές και να ελέγχουν το τι γράφεται.
Ειδικά για το 2022, οι ειδικοί προτείνουν στους οικοδεσπότες να κάνουν ένα βήμα παραπάνω: να φροντίσουν όλες οι καταχωρίσεις τους να έχουν πρόσφατες κριτικές μέχρι να ξεκινήσει η περίοδος για τις μαζικές κρατήσεις.
Εισηγούνται ακόμη στους ιδιοκτήτες και διαχειριστές των ακινήτων να χρησιμοποιούν εργαλεία, όπως το RU Data Studio Reviews για να κάνουν τη διαχείριση κριτικών πολύ πιο αποτελεσματική.
Εάν οι οικοδεσπότες υιοθετήσουν τα παραπάνω, οι επαϊόντες του χώρου είναι βέβαιοι ότι ο Μάιος του 2022 θα φέρει εκπληκτικές κριτικές και συνακόλουθα αυξημένα ποσοστά πληρότητας.
Η κριτική κάνει τη διαφορά στην κράτηση
“Όλοι οι διαχειριστές ακινήτων γνωρίζουν ότι οι κριτικές και οι βαθμολογίες στα καταλύματα είναι σημαντικές. Μια καλή κριτική θα μπορούσε να είναι η διαφορά ανάμεσα σε έναν επισκέπτη που αποφασίζει να κάνει κράτηση στο ακίνητό σας ή να προχωρήσει στην επόμενη καταχώριση”, τονίζεται στο δημοσίευμα.
Επιπλέον, οι κριτικές αποτελούν σημαντικό παράγοντα κατάταξης του καταλύματος από τους OTA όπως η Airbnb και η Vrbo. Οι καλές κριτικές «βγάζουν» το κατάλυμα στην πρώτη θέση ή μεταξύ των πρώτων στις αναζητήσεις.
Και όμως, για κάποιο λόγο, υπογραμμίζεται στο δημοσίευμα, οι κριτικές συχνά δεν μπαίνουν σε πρώτο πλάνο όταν μιλάμε για αύξηση των κρατήσεων και των εσόδων.
Οι διαχειριστές ακινήτων τείνουν να επικεντρώνονται σε άλλες τεχνικές βελτιστοποίησης των κρατήσεων, όπως είναι οι εκπτώσεις και η προσαρμογή των τιμών.
Αν και αυτά μπορεί να είναι ζωτικής σημασίας, σίγουρα δεν είναι οι μόνοι τρόποι για να αυξήσει ο οικοδεσπότης ή ο διαχειριστής τις κρατήσεις, την πληρότητα και τα έσοδα.
Συμβουλές της Airbnb για τις κριτικές
Σχετικά με τη σημασία των κριτικών, η Airbnb σημειώνει στην ιστοσελίδα της και απευθυνόμενη προς τους οικοδεσπότες:
Οι κριτικές είναι απαραίτητες για ολόκληρη την κοινότητα της Airbnb, βοηθώντας τους επισκέπτες να επιλέξουν τα ταξιδιωτικά τους σχέδια και επιτρέποντας σε οικοδεσπότες όπως εσείς να ανοίξουν τα σπίτια τους με σιγουριά και να προσελκύσουν επισκέπτες που θα λατρέψουν τη διαμονή τους.
Πράγματι, χωρίς υπερβολή, η δραστηριότητά σας στην Airbnb στηρίζεται σημαντικά στις θετικές κριτικές. Κάθε κριτική βοηθά τους επισκέπτες να αποφασίσουν αν θα κάνουν κράτηση σε εσάς. Τα δεδομένα της Airbnb υποδεικνύουν ότι ένας μεγαλύτερος αριθμός θετικών κριτικών συσχετίζεται με υψηλότερα έσοδα.
Πώς λειτουργούν οι κριτικές
Μετά από κάθε διαμονή, οι οικοδεσπότες και οι επισκέπτες έχουν τη δυνατότητα να αφήσουν κριτική ο ένας στον άλλο. Και οι δύο έχουν 14 μέρες στη διάθεσή τους μετά την αποχώρηση του επισκέπτη, για να γράψουν κριτική, η οποία παραμένει κρυφή έως ότου τόσο ο οικοδεσπότης όσο και ο επισκέπτης να υποβάλουν τις κριτικές τους. Στη συνέχεια, οι κριτικές δημοσιεύονται στο προφίλ και στις σελίδες της καταχώρησης και του προφίλ του οικοδεσπότη. Μπορείτε πάντα να απαντήσετε σε μια κριτική δημόσια.
Στους ταξιδιώτες αρέσει να διαβάζουν για τις εμπειρίες άλλων επισκεπτών όσον αφορά τη διαμονή και τους οικοδεσπότες τους. Χρησιμοποιούν τη φόρμα σχολίων για να επισημάνουν ο,τιδήποτε τους άρεσε (ή δεν τους άρεσε) σχετικά με τη διαμονή τους.
Αξιολογήσεις
Πέρα από τις γραπτές κριτικές, οι επισκέπτες αξιολογούν και τη συνολική εμπειρία τους με 1–5 αστέρια. Η συνολική βαθμολογία σας εμφανίζεται στην καταχώρησή σας αφού δημοσιεύσουν την κριτική τους τρεις επισκέπτες. Είναι ένας σημαντικός παράγοντας τόσο για τους επισκέπτες που αξιολογούν τον χώρο σας όσο και για να αποκτήσετε την ιδιότητα Superhost (οι Superhost πρέπει να έχουν μέση συνολική αξιολόγηση τουλάχιστον 4,8 αστεριών).
Οι επισκέπτες μπορούν επίσης να αξιολογήσουν με 1–5 αστέρια σημαντικές, συγκεκριμένες πτυχές της εμπειρίας τους. Αλλά αυτές δεν συνυπολογίζονται στη συνολική αξιολόγησή σας. Οι ειδικές κατηγορίες είναι οι εξής:
** Καθαριότητα: Οι επισκέπτες θα περιμένουν να δουν τον καθαρό και τακτοποιημένο χώρο που βλέπουν στις φωτογραφίες της καταχώρησής σας. Διαβάστε αυτές τις συμβουλές για να βεβαιωθείτε ότι ο χώρος σας είναι όσο το δυνατόν πιο καθαρός.
** Αξία: Οι επισκέπτες αξιολογούν τον χώρο σας με βάση το κατά πόσο θεωρούν ότι οι τιμές σας αντικατοπτρίζουν σωστά αυτά που προσφέρετε.
** Επικοινωνία: Η σαφής και τακτική επικοινωνία είναι ζωτικής σημασίας για τη διασφάλιση της ικανοποίησης των αναγκών των επισκεπτών. Ακολουθούν ορισμένες βέλτιστες πρακτικές για εξαιρετική επικοινωνία με τους οικοδεσπότες.
** Τοποθεσία: Οι επισκέπτες μπορούν να στείλουν σχόλια για το αν η τοποθεσία σας απεικονίζεται με ακρίβεια στην καταχώρησή σας.
** Άφιξη: Μια σαφής και απλή διαδικασία άφιξης προετοιμάζει το έδαφος για μια θετική εμπειρία για τους επισκέπτες. Οργανώστε μια ομαλή άφιξη με αυτές τις συμβουλές.
** Ακρίβεια: Τα ακριβή και ειλικρινή στοιχεία καταχώρησης βοηθούν τους ταξιδιώτες να αποφασίσουν αν ο χώρος σας ικανοποιεί τις ανάγκες τους παρέχοντάς τους σαφείς πληροφορίες και απαραίτητες λεπτομέρειες.
Πώς να λάβετε θετικές κριτικές
Μετά την αναχώρηση των επισκεπτών, μπορείτε να τους υπενθυμίσετε να αφήσουν μια κριτική. Για να λάβετε θετικές κριτικές, οι οικοδεσπότες προτείνουν γενικά το εξής:
Επικοινωνείτε τακτικά με τους επισκέπτες σας, ξεκινώντας από την κράτηση, καθ’ όλη τη διάρκεια της διαμονής τους και μέχρι την αναχώρηση. Ο οικοδεσπότης Chris από το Κλίβλαντ λέει ότι είναι σημαντικό να παραμένετε σε επαφή καθ’ όλη τη διάρκεια της διαμονής χρησιμοποιώντας τα μηνύματα εντός της εφαρμογής της Airbnb. “Είμαι διαθέσιμος για να απαντώ σε ερωτήσεις άμεσα. Αν κάτι χρειάζεται φτιάξιμο, το διευθετούμε αμέσως.”
Τα σχόλια των επισκεπτών βελτιώνουν την καταχώρησή σας
Μερικές φορές, οι κριτικές των επισκεπτών μπορεί να μην είναι τέλειες και αυτό μπορεί να είναι απογοητευτικό. Αλλά μπορεί επίσης να είναι μια ευκαιρία να βελτιώσετε την καταχώρησή σας ή τη φιλοξενία που παρέχετε. Οι επισκέπτες μπορεί να σας δώσουν μια οπτική που δεν είχατε σκεφτεί. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτές τις πληροφορίες για να αναβαθμίσετε τις παροχές σας, να αλλάξετε τη διαδικασία άφιξης ή να ενημερώσετε την περιγραφή της καταχώρησής σας για να είστε πιο ακριβής.
“Γράψτε μια ευγενική απάντηση, ελέγξτε την καταχώρησή σας για να δείτε τι μπορείτε να βελτιώσετε, για να συνεχίσετε να δέχεστε όλο και περισσότερους επισκέπτες!” λέει η οικοδεσπότης Ήρα από την Αθήνα. “Αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος για να ξεπεράσετε τις κακές κριτικές και αξιολογήσεις και να παρέχετε υπέροχες εμπειρίες”.
Ιδιωτικά σχόλια
Επιπλέον, μπορείτε να ζητήσετε ιδιωτικά σχόλια από τους επισκέπτες σας. Αυτή είναι μια εξαιρετική ευκαιρία, ειδικά για τους νέους οικοδεσπότες, να ζητήσουν από τους επισκέπτες εποικοδομητικές συμβουλές που δεν τους επιβαρύνουν ή δεν εμφανίζονται δημόσια. Ωστόσο, αν θεωρείτε ότι μια κριτική που γράφτηκε για εσάς είναι λανθασμένη ή παραβιάζει την πολιτική περιεχομένου της Airbnb, μπορείτε να γράψετε μια απάντηση εντός 30 ημερών που θα εμφανίζεται ακριβώς κάτω από τη συγκεκριμένη κριτική και η οποία θα είναι ορατή στους υπόλοιπους επισκέπτες και οικοδεσπότες.
Αξιολόγηση επισκεπτών
Όταν αφήνετε κριτική για τους επισκέπτες σας, μπορείτε να δείξετε την ευγνωμοσύνη σας και να κάνετε σχόλια που θα τους βοηθήσουν να βελτιωθούν. Επίσης, τους υπενθυμίζει να αφήσουν κριτική για εσάς. Ειδικά για τους επισκέπτες που είναι λιγότερο έμπειροι στην Airbnb, τα σχόλιά σας θα τους βοηθήσουν να εξελιχθούν σημαντικά ως ταξιδιώτες. “Η σύνταξη κριτικών για τους επισκέπτες είναι εξίσου σημαντική με τη διαρρύθμιση ενός δωματίου”, αναφέρουν οι Beverlee και Suzie από το Όκλαντ της Καλιφόρνια. “Δίνετε τη δυνατότητα σε έναν άλλο πιθανό οικοδεσπότη να αποφασίσει αν θέλει να τους φιλοξενήσει ή όχι.”
Διαβάστε μερικές συμβουλές που πρέπει να θυμάστε για να αφήνετε δίκαιες και εποικοδομητικές κριτικές:
** Να είστε ειλικρινείς και να δείχνετε σεβασμό
** Αντιμετωπίστε τα ευαίσθητα ζητήματα με ευγένεια και επαγγελματισμό
** Συμπεριλάβετε συγκεκριμένα παραδείγματα συμπεριφοράς που μπορούν να αλλάξουν οι επισκέπτες όπου είναι δυνατό
** Επίσης, μπορείτε να αφήσετε στους επισκέπτες σας ιδιωτικά σχόλια. Εκεί μπορείτε να είστε πιο ειλικρινείς και άμεσοι. Οι επισκέπτες συχνά εκτιμούν το γεγονός ότι μπορείτε να συζητήσετε ευαίσθητα θέματα ιδιωτικά πριν τα δημοσιεύσετε.
Δείτε την απόδοσή σας