Στόχο να πραγματοποιηθεί το πρώτο δρομολόγιο Πάτρας – Παξών – Κέρκυρας με υδροπλάνο πριν από το Πάσχα έχουν βάλει τα «Ελληνικά Υδατοδρόμια». Ήδη, όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Τάσος Γκόβας, ξεκίνησε προ ημερών η διαδικασία για να εγκριθούν – αδειοδοτηθούν από την ΥΠΑ οι πτήσεις στα τρία υδατοδρόμια του Ιονίου.
Τα υδατοδρόμια στην Κέρκυρα, την Πάτρα και τους Παξούς είναι τα πρώτα που είναι ήδη κατασκευασμένα και αδειοδοτημένα.
Τα τρία πρώτα υδροπλάνα παραγγέλθηκαν με την μέθοδο lease to purchase για 100 χρόνια. Υπάρχει η προοπτική για αγορά τους μετά την πάροδο της χρονομίσθωσης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι λίγο πριν το τέλος του τρέχοντος έτους θα ξεκινήσουν δοκιμαστικές και εκπαιδευτικές πτήσεις. Θα διαρκέσουν μέχρι το πρώτο εμπορικό δρομολόγιο με υδροπλάνο.
Για την επάνδρωση των υδροπλάνων οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα προτιμηθούν πιλότοι με προϋπηρεσία σε πυροσβεστικά αεροπλάνα. Την εκπαίδευσή τους θ’ αναλάβουν έμπειροι Καναδοί πιλότοι.
Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, το επόμενο βήμα της εταιρείας «Ελληνικά Υδατοδρόμια» είναι η αδειοδότηση των Διαπόντιων Νήσων και των υδατοδρομίων της Κεφαλονιάςς, της Ιθάκης, της Ζακύνθου, της Λευκάδας και του Μεγανησίου. Τη διαδικασία έχει αναλάβει η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων. Έχει ήδη υπογράψει προγραμματικές συμβάσεις με τα τοπικά Λιμενικά Ταμεία για να προχωρήσει η αδειοδότηση.
Η εταιρεία «Ελληνικά Υδατοδρόμια» έχει ήδη αναλάβει την αδειοδότηση 37 υδατοδρομίων. Στόχος είναι η δημιουργία ενός βιώσιμου και λειτουργικού συγκοινωνιακού δικτύου υδροπλάνων στην Ελλάδα.
Τα Υδροπλάνα, δοκιμασμένα εδώ και δεκαετίες σε πολλές χώρες (Καναδά, Αμερική, Μαλδίβες) αποδείχθηκε ότι μπορούν να αποτελέσουν μια αξιόπιστη λύση ως επιπλέον συγκοινωνιακή επιλογή για νησιωτικές και παράκτιες περιοχές.
Σε κάποιες δε περιπτώσεις ίσως και να αποτελούν τη βασική διέξοδο, ιδίως τους χειμερινούς μήνες για τα μικρά και απομακρυσμένα νησιά της Ελλάδας, που δεν διαθέτουν χερσαίο αεροδρόμιο.