Η Airbnb ανακοίνωσε ότι θα φιλοξενήσει 20.000 Αφγανούς πρόσφυγες χωρίς χρέωση, μετέδωσαν το Reuters και το BBC.
Ο επικεφαλής της εταιρείας δήλωσε ότι η απόφαση αυτή είναι η απάντηση σε «μια από τις μεγαλύτερες ανθρωπιστικές κρίσεις της εποχής μας». Σημείωσε ότι η εταιρεία ένιωσε υποχρεωμένη να παρέμβει με σκοπό να βοηθήσει τους πληγέντες να επανεγκατασταθούν ανά τον κόσμο.
«Ελπίζω αυτό να εμπνεύσει και άλλους επικεφαλής επιχειρήσεων για να πράξουν το ίδιο. Δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο. Καθώς χιλιάδες Αφγανοί πρόσφυγες επανεγκαθίστανται ανά τον κόσμο, το πού θα μείνουν θα είναι το πρώτο κεφάλαιο στη νέα τους ζωή. Σε αυτούς τους 20.000 Αφγανούς πρόσφυγες η ελπίδα μου είναι η κοινότητα της Airbnb να παράσχει όχι μόνο ένα ασφαλές μέρος για να ξεκουραστούν και να ξεκινήσουν από την αρχή, αλλά και ένα ζεστό σπίτι υποδοχής».
Μπράιαν Τσέσκι
Η προσφορά ξεκινά άμεσα. Όπως διευκρίνισε ο Τσέσκι, με μια σειρά από tweets, η εταιρεία συνεργάζεται με ΜΚΟ.
Σύμφωνα με την εταιρεία, το κόστος της διαμονής των προσφύγων θα χρηματοδοτείται μέσω της συμμετοχής της Airbnb και του Τσέσκι καθώς και δωρητών στο Ταμείο για τους Πρόσφυγες Airbnb.org. Ωστόσο δεν διευκρίνισε για πόσο χρονικό διάστημα θα διαρκέσει η διαμονή και η χρηματοδότησή της από την εταιρεία.
Η πρωτοβουλία “Ανοιχτά Σπίτια”
Οι ιδιοκτήτες ακινήτων της Airbnb ενθαρρύνονται εδώ και καιρό να προσφέρουν διαμονή για «άτομα που βρίσκονται σε κρίση».
Το σχέδιο ξεκίνησε ως απάντηση στον τυφώνα Σάντι το 2012, όταν περισσότεροι από 1.000 άνθρωποι χρειάστηκαν έκτακτη στέγαση.
Από τότε η εταιρεία φέρεται να έχει βοηθήσει περισσότερους από 75.000 ανθρώπους.
Η εταιρεία ξεκίνησε την πρωτοβουλία της Open Homes («Ανοιχτά Σπίτια») το 2017. Οι οικοδεσπότες της πλατφόρμας προσφέρουν τα σπίτια τους δωρεάν σε άτομα που επλήγησαν από καταστροφές ή διέφυγαν από πολεμικές συγκρούσεις.
Η πρωτοβουλία έχει προσφέρει έκτοτε δωρεάν διαμονή σε άτομα που επλήγησαν από τον σεισμό στην Πόλη του Μεξικού, τις πυρκαγιές στην Καλιφόρνια, τις πυρκαγιές στην Αυστραλία και άλλες καταστροφές.
Είχε επίσης ως αποτέλεσμα η εταιρεία να δημιουργήσει τη δική της μη κερδοσκοπική οργάνωση, για να επικεντρωθεί στη βοήθεια ανθρώπων σε περιόδους κρίσης.