Ο host Σάββας Τριανταφυλλίδης, ιδιοκτήτης ενός διαμερίσματος στο κέντρο της Αθήνας (περιοχή Γκάζι / Κεραμεικός), μοιράζεται στην εμπειρία του στο BnB Faces.
Πόσο καιρό δραστηριοποιείσαι στη βραχυχρόνια μίσθωση; Πώς και γιατί ξεκίνησες; Πόσες ιδιοκτησίες διαχειρίζεσαι;
Ξεκίνησα την ενασχόληση μου με τη βραχυχρόνια μίσθωση του διαμερίσματός μου πριν ένα χρόνο. Η αφορμή ήταν ένα προσωπικό “challenge” μια νέα δοκιμασία για μένα να γνωρίσω κάτι εντελώς καινούριο. Είχα την τύχη να επιλέξω στα ταξίδια μου στο εξωτερικό, διαμερίσματα διαμονής μέσω πλατφόρμας airbnb και η εμπειρία ήταν συναρπαστική. Δεν άργησα να πάρω την απόφαση και σαν ιδιοκτήτης ενός νεόδμητου διαμερίσματος στο κέντρο της Αθήνας, δημιούργησα ένα φιλικό και συνάμα βολικό χώρο για τους επισκέπτες μου.
Αυτή τη στιγμή διαχειρίζομαι μια ιδιοκτησία. Η απασχόληση είναι μερική διότι δεν είναι το βασικό μου εισόδημα.
Ως ιδιοκτήτης διαμερίσματος στη βραχυχρόνια μίσθωση, τι είναι αυτό που σου αρέσει περισσότερο σε αυτή τη δραστηριότητα; Ποια είναι τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζεις;
Όπως ανέφερα και πριν, ήταν επιθυμία μου να δοκιμάσω κάτι νέο το οποίο θα έχει άμεση επαφή με ένα μεγάλο κεφάλαιο για την Ελλάδα, τον τουρισμό. Επίσης η όλη διαδικασία προετοιμασίας του χώρου, η γνωριμία μου με νέους ανθρώπους από όλο το κόσμο αλλά και η αλληλεπίδραση διαφορετικής κουλτούρας, είναι στοιχεία που μου κρατούν ενεργό το ενδιαφέρον. Σίγουρα όσο όμορφα και αν ακούγονται όλα αυτά, πάντα υπάρχει το άγχος για το πώς θα εξελιχθεί η κράτηση ως πέρας. Οι αργοπορημένες πτήσεις και τα late check-in, η μη ενημέρωση από πλευράς επισκέπτη για την ώρα άφιξης και η αγωνία τυχόν μη τήρησης κανονισμού του σπιτιού, είναι από τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζω.
Πείτε μας την πιο όμορφή στιγμή – ανάμνηση από έναν guest
Μια όμορφη στιγμή ήταν από μια Αμερικανίδα guest η οποία σε επίσκεψη της στην αγορά του Μοναστηρακίου αγόρασε διάφορα δώρα για τους φίλους της στην Αμερική αλλά και κάτι για το κατάλυμά μου ως ένδειξη ευγνωμοσύνης για τη φιλοξενία.
Τι αφήνει σε έναν host η φιλοξενία ανθρώπων με διαφορετικές κουλτούρες;
Η επαφή μου με διαφορετικές κουλτούρες με βάζει συχνά σε σκέψεις για το πόσο διαφορετικά λειτουργούν οι άνθρωποι. Και πολλές φορές μια “παραξενιά” που μπορεί να βιώσω, στην πορεία αντιλαμβάνομαι ότι είναι τρόπος ζωής για εκείνους.
Ποια είναι η πιο σημαντική συμβουλή που θα έδινες σε κάποιον που είναι ιδιοκτήτης διαμερίσματος και ενδιαφέρεται να γίνει οικοδεσπότης βραχυχρόνιας μίσθωσης;
Μια συμβουλή που θα έδινα σε κάποιον που θέλει να ασχοληθεί με τη βραχυχρόνια μίσθωση είναι να μην έχει στη σκέψη του αυστηρά μόνο το οικονομικό όφελος. Η φιλοδοξία αρχικά είναι να έχεις ένα καλό σπίτι με τις απαραίτητες ανέσεις, να νιώσει άνετα ο φιλοξενούμενος. Έπειτα η αποστολή του host είναι να παρουσιάσει τον απαιτούμενο σεβασμό και με υπομονή να αφουγκραστεί τις ανάγκες του επισκέπτη εξασφαλίζοντας μια ευχάριστη διαμονή. Αν καταφέρεις να κερδίσεις την εμπιστοσύνη του guest η επιτυχία είναι 100% δική σου.
Εκτός από τη Syncbnb, χρησιμοποιείς άλλα εργαλεία, συσκευές ή λογισμικά (π.χ. ηλεκτρονικές κλειδαριές, κάμερες, εφαρμογές με τοπικούς οδηγούς, μετρητές ενέργειας, κ.λπ.); Τι εμπειρία έχεις με αυτά;
Η μοναδική μου εμπειρία είναι μόνο με τη Syncbnb.
Σε ποια κανάλια διανομής έχεις καταχωρήσεις; Πόσο έχουν αυξηθεί τα έσοδά σου από τη στιγμή που έβαλες καταχωρίσεις σε πολλαπλά κανάλια διανομής;
Τα κανάλια διανομής που συνεργάζομαι είναι airbnb, booking, homeaway, vrbo. Το 99% των κρατήσεων μου προέρχονται από τις δυο πρώτες και 1% από τις υπόλοιπες.
Εκτός από τις καταχωρίσεις, τι άλλο θα μπορούσε να κάνει ένας οικοδεσπότης για να αυξήσει τις κρατήσεις και τα έσοδά του;
Σημαντικό ρόλο για μένα είναι η προσωπική πρώτη επαφή host & guest κατά το check in και όχι τόσο ένα αυτοματοποιημένο σύστημα τύπου safe locker key ή wifi lock door. Αρκετοί guests κάνουν αναφορά στο όνομά μου στα θετικά σχόλια. Κάτι που λειτουργεί σαν κίνητρο για όποιον θέλει να επιλέξει ένα καλό κατάλυμα κι έναν αξιόπιστο host.
Νιώθεις ότι αυτό που κάνεις είναι μέρος του τουριστικού προϊόντος της χώρας; Σε τι επιμέρους θέματα θα ήθελες βοήθεια ως ιδιοκτήτης διαμερίσματος;
Ναι είναι μέρος του τουριστικού προϊόντος της χώρας καθώς καλύπτει ένα έλλειμμα υποδομών στο κέντρο της Αθήνας. Αφενός εξασφαλίζω ένα αρκετά σεβαστό εισόδημα ως ιδιοκτήτης διαμερίσματος σε βραχυχρόνια μίσθωση. Αφετέρου παρατηρώ με χαρά αρκετές μικρομεσαίες επιχειρήσεις στη γειτονιά μου να κερδίζουν μέσα από το κύμα τουρισμού που δημιουργεί η βραχυχρόνια μίσθωση σε μια τόσο δύσκολη εποχή. Γειτονιές σε εγκατάλειψη γεμίζουν ξανά με κόσμο, η πόλη αλλάζει.
Η πολιτεία παίζει σπουδαίο ρόλο σε αυτή τη προσπάθεια. Αυξημένη φορολογία, περιορισμοί μεγάλης διάρκειας ως προς τη βραχυχρόνια μίσθωση θα λειτουργήσουν αποτρεπτικά για τους host.
Γνωρίζεις το τηλέφωνο της Airbnb στην Ελλάδα;
Η ερώτηση η οποία έχει γίνει viral στα social media αλλά και στην ομάδα του airbnb greek hosts. Ναι το γνωρίζω το τηλέφωνο της airbnb όπως και κάθε άλλης πλατφόρμας που συνεργάζομαι.