Πέντε τάσεις για τα ταξίδια το 2025 αναδεικνύει η έρευνα της Amadeus, Travel Trends 2025, που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την Globetrender. Οι 5 τάσεις είναι:
Επιστροφή στις αναμνήσεις
Η νοσταλγία για παλιές εμπειρίες επιστρέφει, όπως δείχνει η έρευνα Travel Trends 2025. Οι ταξιδιώτες αναζητούν χαρούμενα ταξίδια που τροφοδοτούνται από το παρελθόν. Από την εποχή των ταινιών και των CD της δεκαετίας του ’90 μέχρι την αγάπη της Γενιάς Gen Z για τις ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές, η κουλτούρα αγκαλιάζει το ρετρό σε κάθε βήμα. Στα ταξίδια, οι ενήλικες επιδιώκουν να ξαναζήσουν τα φοιτητικά χρόνια, τους μακρινούς μήνες του μέλιτος και τα παιδικά όνειρα – για παράδειγμα, η Airbnb παρουσίασε μια ενοικίαση σε σπίτι εμπνευσμένο από το Polly Pocket, ενώ οι Αμερικανοί ταξιδιώτες συρρέουν πίσω στο Μαϊάμι, ένα hotspot της εποχής του “Miami Vice”.
Καθώς οι millennials μπαίνουν στη μέση ηλικία, θα δούμε την αναβίωση των κλασικών διακοπών με τροχόσπιτο και κατασκήνωση. Το Eurocamp βλέπει τεράστια άνοδο στις κρατήσεις το 2024, που αναδεικνύεται η καλύτερη χρονιά του εδώ και πέντε δεκαετίες. Στις ΗΠΑ, οι καλοκαιρινές κατασκηνώσεις ενηλίκων ανθούν επίσης, με το Club Getaway να αναφέρει άνοδο 9% στα έσοδα από τα τμήματα ενηλίκων το 2024 σε σύγκριση με το 2023.
Εξατομίκευση των αεροπορικών ταξιδιών
Το 2025 τα αεροπορικά ταξίδια θα είναι πιο εξατομικευμένα, συνδυάζοντας την έξυπνη τεχνολογία με προσαρμοσμένες εμπειρίες κατά την πτήση.
Παρόλο που πολλοί επιβάτες καταναλώνουν περιεχόμενο από τις δικές τους συσκευές, οι αεροπορικές εταιρείες αυξάνουν το ενδιαφέρον συνδυάζοντας την αλγοριθμική ψυχαγωγία με υπερ-εξατομικευμένα συστήματα κατά την πτήση που προσφέρουν φρέσκο περιεχόμενο – από ταινίες και τηλεοπτικές σειρές έως διαφημίσεις και πράγματα για αγορά – που είναι προσαρμοσμένα για κάθε επιβάτη, με βάση τις ιστορικές προτιμήσεις τους [ως μέλη loyalty προγραμμάτων].
Με το Wi-Fi υψηλής ταχύτητας από παρόχους όπως το Starlink της SpaceX να είναι πλέον διαθέσιμο, οι επιβάτες μπορούν να μεταδίδουν το αγαπημένο τους περιεχόμενο κατά τη διάρκεια της πτήσης το ίδιο αβίαστα όπως θα έκαναν στο σπίτι. Μπορεί επίσης να δούμε αεροπορικές εταιρείες να δανείζουν όλο και περισσότερο ακουστικά VR σε επιβάτες πρώτης και business class – το 2024, η premium αεροπορική εταιρεία beOnd άρχισε να διανέμει Apple Vision Pro σε επιλεγμένους επιβάτες στο δρομολόγιό της στις Μαλδίβες.
Πρωτοπόρα ξενοδοχεία
Τα ξενοδοχεία θα γίνονται όλο και περισσότερο προορισμοί από μόνα τους, εμπλέκοντας τους επισκέπτες στον τοπικό πολιτισμό, την ιστορία και τη φυσική ομορφιά του περιβάλλοντός τους.
Για παράδειγμα, οι επισκέπτες θα μαγευτούν από τη γοητεία των ανακαινισμένων Mozambiquan Dhows στο Jannah Lamu στην Κένυα ή θα αφήνονται στη γοητεία του παλιού κόσμου του Maryhill Estate στη Σουηδία.
Πολλά ξενοδοχεία πρωτοπόρα, που είναι ανεξάρτητα ή ανήκουν σε αλυσίδες, θα προσφέρουν μοναδικές εμπειρίες, όπως: Το Reverb Hamburg, μια ιδιοκτησία Hard Rock, που άνοιξε σε ένα καταφύγιο της εποχής του Β ‘Παγκοσμίου Πολέμου. Τα ξενοδοχεία Bunkhouse στις ΗΠΑ, γνωστά για τη δημιουργία αξέχαστων μπουτίκ εμπειριών, με μονάδες στο Τέξας, την Καλιφόρνια και το Κεντάκι. Το Edition Lake Como της Marriott International, που βρίσκεται σε μια ιταλική έπαυλη του 19ου αιώνα, ανοίγει το 2025. Μεγάλοι ξενοδοχειακοί όμιλοι προσαρμόζονται επίσης, λανσάροντας επιμελημένες boutique συλλογές όπως η Accor’s Handwritten Collection, η οποία αναμένεται να περιλαμβάνει περισσότερα από 17 ξενοδοχεία παγκοσμίως έως το 2025.
Άνοδος της Ασίας
Μετά από χρόνια περιορισμών λόγω του Covid, επιτέλους επιστρέφουν τα ταξίδια για την Ασία, σύμφωνα με την Travel Trends 2025. Επικεφαλής είναι η Κίνα, που ανοίγει τα σύνορα σε ταξίδια χωρίς βίζα. Επίσης οι νέες βίζες για ψηφιακούς νομάδες της Ταϊλάνδης και το ευρύτερο πρόγραμμα χωρίς βίζα για 93 χώρες πρόκειται να προσελκύσουν παγκόσμιο κοινό στην Ασία.
Η ποπ κουλτούρα κεντρίζει επίσης το ενδιαφέρον, με την επερχόμενη σεζόν του The White Lotus που διαδραματίζεται στην Ταϊλάνδη, η δεύτερη σεζόν του Squid Game αναμένεται να τονώσει τα ταξίδια στη Νότια Κορέα και να ανανεώσει την περιέργεια για την ιστορία της Ιαπωνίας εμπνευσμένη από την τηλεοπτική σειρά Shōgun. Προσθέτοντας αυτή τη δυναμική, η Iberia ξεκίνησε πρόσφατα απευθείας πτήσεις μεταξύ Μαδρίτης και Τόκιο, καθιστώντας ευκολότερο από ποτέ για τους ταξιδιώτες να εξερευνήσουν την Ιαπωνία.
Τα επόμενα 15 χρόνια, η IATA προβλέπει ότι η περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού θα καταγράψει την ταχύτερη αύξηση στον αριθμό των επιβατών και θα συμβάλει σε περισσότερο από το ήμισυ της καθαρής αύξησης του παγκόσμιου αριθμού επιβατών έως το 2043. Τα δεδομένα της Amadeus αντικατοπτρίζουν αυτή τη δυναμική καθώς τα εξερχόμενα ταξίδια από το Τσενγκντού της Κίνας αυξήθηκαν 66% σε 35,2 εκατομμύρια επιβάτες από το 2016 έως το 2023, ενώ από το Guangzhou αυξήθηκε κατά 20%. Το Δελχί σημείωσε επίσης αύξηση 31% με πάνω από 30 εκατομμύρια εξερχόμενους επιβάτες το 2023.
Συνδέσεις IRL (στην πραγματική ζωή)
Αντιμετωπίζοντας την ψηφιακή κούραση, οι ταξιδιώτες κλείνουν τις εφαρμογές τους και ανοίγουν τα διαβατήριά τους, χρησιμοποιούν τα ταξίδια για να κάνουν νέους φίλους και ακόμη και να βρουν ρομαντισμό στην πραγματική ζωή. Σύμφωνα με τα στοιχεία κρατήσεων της Amadeus, τα μεμονωμένα ταξίδια αναψυχής αυξήθηκαν κατά 15,6% το 2023 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, με περαιτέρω αύξηση 9,2% μέχρι στιγμής το 2024.
Η έκθεση Travel Trends 2025 προβλέπει ένα κύμα ομαδικών και σόλο περιπετειών που έχουν σχεδιαστεί για να πυροδοτήσουν γνήσιες ανθρώπινες επαφές. Από τα ταξίδια “Solo-ish” της G Adventures που καταπολεμούν τη μοναξιά, μέχρι το TimeLeft, μια εφαρμογή για ταξιδιώτες που επιτρέπει στον καθένα να συναντήσει πέντε αγνώστους για δείπνο κάθε Τετάρτη σε περισσότερες από 60 χώρες. Ο κοινωνικά προσανατολισμένος τουρισμός φεστιβάλ βρίσκεται επίσης σε άνοδο, με μέλη της κοινότητας LGBTQ+ να συγκεντρώνονται στην Ουάσιγκτον για το World Pride 2025.
Ο αντιπρόεδρος του παγκόσμιου εταιρικού μάρκετινγκ και επικοινωνίας της Amadeus, Daniel Batchelor, δήλωσε ότι οι ταξιδιώτες αναζητούν μια βαθύτερη σύνδεση με ανθρώπους και μέρη περισσότερο από ποτέ. Γι’ αυτό η τάση είναι για ένα μείγμα από παλιά αγαπημένα και νέες καθηλωτικές εμπειρίες, με μοναδικές διαμονές που αναδεικνύουν νέους προορισμούς.