Ο τουρισμός της Κύπρου έχει διαχρονικά βασιστεί στο γνωστό μοντέλο «Ήλιος και Θάλασσα», αλλά οι εξελίξεις στη βιομηχανία αναδεικνύουν την ανάγκη για ανανέωση. Στο συνέδριο “Beyond Sea and Sun”, που διοργάνωσε η Hermes Airports Ltd, ο Πρόεδρος της AEGEAN, Ευτύχιος Βασιλάκης, παρουσίασε νέες στρατηγικές για την ανάπτυξη του τουρισμού της Κύπρου. Εστίασε στην ενίσχυση της αυθεντικότητας και στη διαφοροποίηση του προϊόντος πέρα από το παραδοσιακό μοντέλο «Ήλιος και Θάλασσα».
Η συνεισφορά της AEGEAN στον τουρισμό της Κύπρου
Η AEGEAN είναι βασικός παίκτης στη συνδεσιμότητα της Κύπρου με τον υπόλοιπο κόσμο. Από το 2002, η εταιρεία έχει μεταφέρει περισσότερους από 12,5 εκατομμύρια επιβάτες, από και προς το νησί, συμβάλλοντας καθοριστικά στη συνδεσιμότητα και την τουριστική δυναμική του. Το 2024, η εταιρεία κατέγραψε αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 25%, με πάνω από 1 εκατομμύριο επιβάτες να ταξιδεύουν μέσω των πτήσεών της.
Για το 2025, η AEGEAN σχεδιάζει περαιτέρω ανάπτυξη, αυξάνοντας τη χωρητικότητα των δρομολογίων της και προσθέτοντας νέα, όπως η σύνδεση της Λάρνακας με τη Ρώμη. Η βάση της εταιρείας στη Λάρνακα θα ενισχυθεί με την προσθήκη ενός ακόμη αεροσκάφους, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό σε τρία.
Πέρα από το παραδοσιακό μοντέλο «Ήλιος και Θάλασσα»
Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη, οι σύγχρονοι ταξιδιώτες αναζητούν αυθεντικές εμπειρίες και λιγότερο τυποποιημένα προϊόντα. Η Κύπρος μπορεί να αξιοποιήσει τα πλεονεκτήματά της με ειδικές μορφές τουρισμού, όπως ο τουρισμός golf, οι παραθεριστικές κατοικίες και οι γαστρονομικές περιηγήσεις.
Προς έναν ολόχρονο τουρισμό
Η στρατηγική της AEGEAN στηρίζει την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, με πτήσεις υψηλής συχνότητας από την Κύπρο προς την Ελλάδα και το Ισραήλ, κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Επιπλέον, η γεωγραφική θέση της Κύπρου την καθιστά ιδανικό προορισμό για επισκέπτες από τη Μέση Ανατολή και την Ευρώπη.
Η σημασία της συνεργασίας
Ο κ. Βασιλάκης υπογράμμισε την ανάγκη για συμπράξεις μεταξύ των θεσμικών φορέων και της ιδιωτικής πρωτοβουλίας. Με τη σωστή συνεργασία, η Κύπρος μπορεί να επενδύσει τόσο στα υπάρχοντα πλεονεκτήματά της όσο και σε νέα πεδία, δημιουργώντας ένα διαφοροποιημένο, βιώσιμο τουριστικό μοντέλο.
Η AEGEAN, σε συνεργασία με την Hermes Airports και άλλους τοπικούς φορείς, επενδύει σε βελτιώσεις της ταξιδιωτικής εμπειρίας, όπως το νέο Lounge στη Λάρνακα, που ενισχύει τη φιλοξενία.
Συμπέρασμα
Η ανάπτυξη του τουρισμού στην Κύπρο βασίζεται στη διαφοροποίηση του προϊόντος, την αυθεντικότητα και την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Με πρωτοβουλίες όπως αυτές της AEGEAN, η Κύπρος έχει τη δυνατότητα να καθιερωθεί ως ένας προορισμός που συνδυάζει πολυτέλεια, εμπειρία και βιωσιμότητα.