Όπως μια φορά το χρόνο, πηγαίνουμε στο γιατρό για τον ετήσιο κύκλο εξετάσεων, έτσι και ένα σπίτι χρειάζεται ετήσιο check-up. Μια ιδιοκτησία είναι γεμάτη από συστήματα που πρέπει να καθαρίζονται και να ελέγχονται, ώστε να εξασφαλίζεται ότι δεν υπάρχουν προβλήματα. Αυτό συνήθως περιγράφεται ως “βαθιά καθαριότητα”.
Κάθε διαχειριστής ακινήτων πρέπει να έχει ένα έγγραφο που να περιγράφει τι γίνεται κατά τη διάρκεια αυτού του check-up. Αυτό το έγγραφο, που ονομάζεται Service Standard, επιτρέπει στον ιδιοκτήτη σπιτιού να ενημερώνει τον οικονόμο ή το συνεργείο καθαριότητας για το τι πρέπει να γίνει και αντίστοιχα θα μπορεί να γνωρίζει έγκαιρα τι να περιμένει από πλευράς αναγκών συντήρησης.
Οι εργασίες καθαριότητας που πρέπει να γίνουν μετά από ένα check-out είναι πολύ διαφορετικές από αυτές που πρέπει να γίνουν κατά τη διάρκεια μιας “βαθιάς καθαριότητας”.
Για επαγγελματίες διαχειριστές ακινήτων βραχυχρόνιας μίσθωσης, το ετήσιο check-up είναι υποχρεωτικό. Εάν μια ιδιοκτησία μπορεί να φιλοξενήσει 10 άτομα και το ακίνητο είναι νοικιασμένο για 16 συνεχείς εβδομάδες, συνολικά 160 άτομα έχουν μείνει στην ιδιοκτησία! (Και σε αυτό το νούμερο δεν υπολογίζονται και τα πιθανά έξτρα άτομα που έφεραν λαθραία οι φιλοξενούμενοί σας μέσα στο σπίτι).
Αυτό σημαίνει ότι το ακίνητο έχει χρησιμοποιηθεί πολύ. Για παράδειγμα, το ψυγείο έχει ταλαιπωρηθεί επαρκώς με το να αδειάζει σχεδόν εντελώς και μετά να γεμίζει με ζεστό φαγητό. Το air-condition έχει εργαστεί σκληρά για να διατηρήσει την ιδιοκτησία στην καθορισμένη θερμοκρασία. Και ατελείωτα μικροαντικείμενα έχουν συσσωρευτεί μέσα, κάτω και πίσω από πολυθρόνες, κρεβάτια, καναπέδες και καρέκλες.
Με όλη αυτή τη χρήση, το ακίνητο έχει ανάγκη από λεπτομερή έλεγχο και καθαρισμό.
Τι να προσέξετε
Όταν σχεδιάζετε ένα βαθύ καθαρισμό, θα πρέπει να προσέξετε:
- Συνεννοηθείτε εκ των προτέρων με τον ιδιοκτήτη προκειμένου να αποφύγετε να συμπέσει το συνεργείο καθαρισμού με το συνεργείων επισκευών ή ανακαίνισης που μπορεί να έχει κανονίσει εκείνος…
- Πριν από την έναρξη ενός ετήσιου check-up, εκπαιδεύστε το προσωπικό: στο τι πρέπει να κάνει, τι προϊόντα θα πρέπει να χρησιμοποιήσει και πώς θα επικοινωνήσει το συνεργείο καθαρισμού με το συνεργείο συντήρησης.
- Επειδή κάθε τμήμα έχει συγκεκριμένες ευθύνες, η καθαριότητα και η συντήρηση θα πρέπει να συνεργάζονται στα χρονοδιαγράμματα.
- Η συντήρηση θα χρειαστεί να τραβήξει τη σόμπα και το ψυγείο για να καθαρίσει τους μηχανισμούς τους ενώ η καθαρίστρια θα αναλάβει τον περιβάλλοντα χώρο. Η συντήρηση θα κατεβάσει τα φωτιστικά για να αλλάξει καμμένες λάμπες και η καθαρίστρια θα τα καθαρίσει.
- Η συντήρηση πραγματοποιείται κάθε χρόνο για να ελεγχθούν όλα τα συστήματα: air-condition, θερμοσίφωνες, λέβητες, ηλεκτρικές κουζίνες, αλλά και ηλεκτρολογικά, υδραυλικά, αποχετεύσεις κ.λπ. Οποιεσδήποτε ελλείψεις μπορούν να αναφερθούν στον ιδιοκτήτη, ώστε να μπορούν να αντιμετωπιστούν εγκαίρως.
- Το συνεργείο καθαρισμού θα πρέπει να καθαρίσει ενδελεχώς τα στρώματα, να τα γυρίσει, να τα ελέγξει για πιθανά σκισίματα, να καθαρίσει τις σανίδες, το πλαίσιο του κρεβατιού και να ελέγξει για πιθανά ζωύφια (π.χ. κοριούς – ποτέ δεν ξέρεις!).
- Στο τέλος καθαρίζονται (και γυαλίζονται, ανάλογα το υλικό) όλες οι επιφάνειες του δαπέδου.
Μόλις ολοκληρωθεί η γενική καθαριότητα και η συντήρηση, το ακίνητο είναι έτοιμο για την επόμενη σεζόν.