Πώς ένας οικοδεσπότης που έχει καταχώριση στην πλατφόρμα της Airbnb θα ανεβάσει την κατάταξη του καταλύματός του;
Στο ερώτημα αυτό δίνει απάντηση η AirDNA, αφού ανέλυσε χιλιάδες καταχωρήσεις της Airbnb για να ανακαλύψει τους πιο σημαντικούς παράγοντες που επηρεάζουν την κατάταξη αναζήτησης. Τέτοιοι παράγοντες είναι η αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων, η στρατηγική τιμολόγησης, η προσφορά ανέσεων, κ.ά.
Η έρευνά της διαπίστωσε ότι φαινομενικά μικρές αλλαγές, όπως η βελτιστοποίηση του τίτλου της καταχώρησης ή η προσαρμογή της στρατηγικής τιμολόγησης, μπορούν να οδηγήσουν σε σημαντικές βελτιώσεις στην προβολή της αναζήτησης του καταλύματος στην Airbnb.
Ιδού, όμως, οι 7 τρόποι, που θα φέρουν μια καταχώρηση στην Airbnb στην κορυφή, σύμφωνα με την έρευνα της AirDNA…
-
Αυξήστε την αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων (CTR)
Ο ισχυρότερος παράγοντας που επηρεάζει την προβολή της καταχώρησής σας είναι η αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων (CTR). Μετρά πόσο συχνά κάνουν κλικ οι άνθρωποι στην καταχώρησή σας στην Airbnb αφού τη δουν στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Για παράδειγμα, εάν η καταχώρησή σας εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης 100 φορές και 10 άτομα κάνουν κλικ σε αυτήν, το CTR σας θα είναι 10%.
Τα δεδομένα της AirDNA διαπίστωσαν ότι η ενίσχυση του CTR μπορεί να αυξήσει τον παράγοντα κατάταξής σας έως και 5 ποσοστιαίες μονάδες. Η βελτίωση του CTR θα πρέπει να είναι το πρώτο βήμα στη στρατηγική βελτιστοποίησης καταχώρησης Airbnb.
Ακολουθούν ορισμένοι πρακτικοί τρόποι για να βελτιώσετε το CTR της καταχώρησής σας:
** Δημιουργήστε έναν συναρπαστικό, πλούσιο σε λέξεις-κλειδιά τίτλο στην καταχώρηση στην Airbnb: Ένας καλοφτιαγμένος τίτλος μπορεί να τραβήξει αμέσως την προσοχή. Για παράδειγμα, αντί για “Καλό διαμέρισμα 2 υπνοδωματίων”, δοκιμάστε το “Καθαρή, κομψή σοφίτα 2 υπνοδωματίων—Ιδανική για οικογένειες και εργασία από απόσταση”. Δείτε τη στρατηγική αριθμός 4 για τις οποίες οι λέξεις-κλειδιά έχουν καλή απόδοση.
** Χρησιμοποιήστε εικόνες υψηλής ποιότητας, ειδικά για την εικόνα εξωφύλλου: Οι καταχωρήσεις με καθαρές, φωτεινές και επαγγελματικές φωτογραφίες τείνουν να λαμβάνουν περισσότερα κλικ. Τα δεδομένα της AirDNA δείχνουν ότι ο αριθμός των φωτογραφιών δεν έχει άμεση επίδραση στον παράγοντα κατάταξής σας. Οι πρώτες φωτογραφίες είναι αυτές που θα επηρεάσουν περισσότερο το CTR σας, επομένως έχει να κάνει με την ποιότητα παρά την ποσότητα.
** Επισημάνετε τις μοναδικές παροχές στον τίτλο σας: Εάν η καταχώρησή σας έχει ένα χαρακτηριστικό που την κάνει να ξεχωρίζει, όπως ένα υδρομασάζ ή ιδιωτικό αίθριο, συμπεριλάβετέ το στον τίτλο σας. Για παράδειγμα, η “Μοντέρνα καμπίνα με υδρομασάζ και θέα στο βουνό” μπορεί να προσελκύσει περισσότερα κλικ από έναν γενικό τίτλο, ειδικά αν οι επισκέπτες αναζητούν μια χαλαρωτική απόδραση.
-
Σκεφτείτε να προσθέσετε υπνοδωμάτια
Η ανάλυση της AirDNA έδειξε ότι οι καταχωρήσεις με περισσότερα υπνοδωμάτια τείνουν να έχουν καλύτερες κατατάξεις στην Airbnb. Τα ακίνητα με επιπλέον χώρο προσελκύουν μεγαλύτερες ομάδες και οικογένειες, γεγονός που μπορεί να ενισχύσει την προβολή τους στα αποτελέσματα αναζήτησης της Airbnb. Η αύξηση από καταχώρηση 1 υπνοδωματίου σε 2 ή 3 υπνοδωματίων βελτιώνει τον παράγοντα κατάταξης κατά σχεδόν 2 ποσοστιαίες μονάδες, ενώ τα ακίνητα 4 έως 5 υπνοδωματίων μπορούν να κερδίσουν 3-5 βαθμούς.
Δείτε πώς μπορείτε να αξιοποιήσετε στο έπακρο τον χώρο του ακινήτου σας για να βελτιώσετε την κατάταξη στην Airbnb:
** Δώστε έμφαση στον χώρο για ομάδες στην περιγραφή σας: Χρησιμοποιήστε φράσεις όπως “ιδανικό για οικογενειακές συγκεντρώσεις” ή “κοιμούνται άνετα έως και 8” για να καταστήσετε σαφές ότι η ιδιοκτησία σας μπορεί να φιλοξενήσει περισσότερα άτομα. Αυτό μπορεί να προσελκύσει ομάδες που αναζητούν ευρύχωρες επιλογές.
** Προσθέστε ένα υπνοδωμάτιο (αν είναι δυνατόν): Εάν έχετε τον χώρο να μετατρέψετε ένα γραφείο, μια κρεβατοκάμαρα ή ένα υπόγειο σε ένα επιπλέον υπνοδωμάτιο, θα μπορούσε να βελτιώσει την κατάταξη αναζήτησης στην Airbnb και να προσελκύσει περισσότερους επισκέπτες.
** Σκεφτείτε τον αριθμό των κρεβατοκάμαρων όταν επενδύετε: Εάν αγοράζετε ένα νέο ενοικιαζόμενο ακίνητο, έχετε κατά νου ότι τα μεγαλύτερα ακίνητα με περισσότερα υπνοδωμάτια τείνουν να κατατάσσονται υψηλότερα, καθιστώντας τα μια δυνητικά καλύτερη επένδυση.
-
Αποκτήστε και διατηρήστε την ιδιότητα Superhost
Η επίτευξη της ιδιότητας του Superhost σηματοδοτεί στην Airbnb ότι είστε αξιόπιστος οικοδεσπότης, κάτι που μπορεί να βοηθήσει την καταχώρησή σας να ανέβει στην κατάταξη της Airbnb. Σύμφωνα με την έρευνα της AiDNA, η ιδιότητα του Superhost μπορεί να προσθέσει περίπου 2 ποσοστιαίες μονάδες στον παράγοντα κατάταξης μιας καταχώρησης.
Η ανάλυση δείχνει ότι η σταθερά υψηλή απόδοση έχει εξίσου θετική επίπτωση με την ιδιότητα του Superhost της Airbnb, επομένως μην ανησυχείτε αν δεν σας έχει εκχωρηθεί αυτή η ιδιότητα.
Ακολουθούν μερικοί γρήγοροι τρόποι για να επιτύχετε και να διατηρήσετε την ιδιότητα Superhost ή για να έχετε παρόμοια υψηλή απόδοση:
** Απαντήστε γρήγορα: Στόχος να απαντήσετε εντός μιας ώρας σε ερωτήσεις επισκεπτών για να διατηρήσετε το ποσοστό απόκρισής σας υψηλό και να επιδείξετε αξιοπιστία.
** Ενθαρρύνετε τις θετικές κριτικές: Μέσα από μικρές λεπτομέρειες, όπως σημειώσεις καλωσορίσματος ή τοπικές προτάσεις, μπορείτε να βελτιώσετε την εμπειρία των επισκεπτών και να ενθαρρύνετε κριτικές 5 αστέρων.
** Αποφύγετε τις ακυρώσεις της τελευταίας στιγμής: Διατηρήστε το ημερολόγιό σας ενημερωμένο και αποφύγετε τις διπλές κρατήσεις για να ελαχιστοποιήσετε τη συχνότητα ακυρώσεων στους επισκέπτες. Οι οικοδεσπότες της Airbnb πρέπει να έχουν ποσοστό ακύρωσης μικρότερο από 1% για να πληρούν τις προϋποθέσεις ως Superhost.
-
Χρησιμοποιήστε περιγραφικές λέξεις-κλειδιά
Η έρευνα της AirDNA διαπίστωσε ότι η χρήση συγκεκριμένων λέξεων-κλειδιών στον τίτλο και την περιγραφή της καταχώρησής σας στην Airbnb μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την κατάταξη σας.
Δείτε πώς μπορείτε να γράψετε και να βελτιστοποιήσετε την καταχώρισή σας στην Airbnb με τους σωστούς όρους:
** Επισημάνετε την καθαριότητα στον τίτλο σας στην Airbnb: Η χρήση λέξεων όπως “καθαρό”, “πεντακάθαρο” ή “υγιεινό” στον τίτλο σας μπορεί να ενισχύσει τον παράγοντα κατάταξής σας κατά περισσότερους από 4 βαθμούς, ακόμη και πέρα από τη βαθμολογία καθαριότητας. Παράδειγμα: «Άψογα καθαρή σοφίτα 2 υπνοδωματίων—ασφαλής και απολυμαντική διαμονή».
** Δώστε έμφαση στο απόρρητο και την απομόνωση: Εάν η ιδιοκτησία σας προσφέρει μια ιδιωτική ή απομακρυσμένη διαμονή, η χρήση όρων όπως “απομακρυσμένη”, “απομονωμένη” ή “εκτός δικτύου” στον τίτλο της καταχώρησής σας μπορεί να προσθέσει περίπου 3 βαθμούς στον παράγοντα κατάταξής σας. Παράδειγμα: «Απομονωμένη εξοχική κατοικία με ιδιωτικό υδρομασάζ—Ιδανικό για χαλάρωση».
** Προβάλετε χαρακτηριστικά φιλικά προς το περιβάλλον: Η συμπερίληψη λέξεων όπως “πράσινο” ή “αειφόρο” στην περιγραφή της καταχώρισής σας μπορεί να προσθέσει πάνω από 1 βαθμό στον παράγοντα κατάταξής σας, ελκυστικό για περιβαλλοντικά συνειδητοποιημένους επισκέπτες. Παράδειγμα: «Μικρό σπίτι φιλικό προς το περιβάλλον—Ηλιακή ενέργεια και βιώσιμος σχεδιασμός».
** Χρησιμοποιήστε καινοτόμους όρους για να επισημάνετε ενημερώσεις: Λέξεις όπως “νέο” και “ανακαινισμένο” μπορούν να προσθέσουν περίπου 1 βαθμό στην κατάταξή σας, ακόμη και μετά τον υπολογισμό της πραγματικής ηλικίας του ενοικίου για διακοπές. Παράδειγμα: “Πρόσφατα ανακαινισμένο διαμέρισμα με σύγχρονες ανέσεις”.
** Ενσωματώστε λέξεις-κλειδιά μοναδικής εμπειρίας: Όροι όπως “μοναδικός” ή “μοναδικός” μπορούν να σας βοηθήσουν να ξεχωρίσετε στους επισκέπτες που αναζητούν ξεχωριστές διαμονές, προσθέτοντας περίπου 1 βαθμό στον παράγοντα κατάταξής σας όταν προστεθούν στη σύνοψη της καταχώρισης.
** Αποφύγετε τους υπερβολικούς ή παραπλανητικούς όρους: Η έρευνα της AirDNA διαπίστωσε ότι η χρήση λέξεων όπως “προβολή” μπορεί να μειώσει τον παράγοντα κατάταξής σας. Αντίθετα, εστιάστε στο να αφήσετε τις φωτογραφίες υψηλής ποιότητας να προβάλλουν τη γραφική θέα του καταλύματός σας.
-
Αναπτύξτε μια ανταγωνιστική στρατηγική τιμολόγησης
Διαπιστώσαμε, σημειώνει η ArDNA, ότι οι στρατηγικές προσαρμογής τιμών, ειδικά κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, μπορούν να βελτιώσουν τον παράγοντα κατάταξής σας έως και 3 μονάδες. Σύμφωνα με την ίδια την Airbnb, οι καταχωρήσεις που έχουν τιμές χαμηλότερες από άλλες συγκρίσιμες καταχωρίσεις στην περιοχή με παρόμοια χωρητικότητα επισκεπτών και ανέσεις τείνουν να κατατάσσονται υψηλότερα στην αναζήτηση.
Οι καταχωρήσεις που βρίσκονται στην κορυφαία βαθμίδα τιμών 40% για την μίσθωσή τους τείνουν να αποδίδουν καλύτερα από τα επίπεδα χαμηλότερης τιμής κατά 4 μονάδες, ακόμη και όταν ελέγχεται η απόλυτη τιμή. Αυτό θα μπορούσε να οφείλεται στο ότι καταλύματα με υψηλότερη Μέση Ημερήσια Τιμή (ADR) εξυπηρετούν την αυξανόμενη ζήτηση για πολυτελή καταλύματα και επικεντρώνονται στην παροχή μιας υψηλής εμπειρίας του επισκέπτη.
Είναι σημαντικό να έχετε ανταγωνιστική τιμή εντός της κλίμακας τιμών σας. Μεταξύ των επιπέδων τιμών, ωστόσο, οι πολυτελείς καταχωρίσεις τείνουν να έχουν μεγαλύτερη έκθεση στα αποτελέσματα αναζήτησης της Airbnb.
Δείτε πώς μπορείτε να βελτιστοποιήσετε τη στρατηγική τιμολόγησης σας:
** Χρησιμοποιήστε τη δυναμική τιμολόγηση: Προσαρμόστε τις τιμές σας με βάση τα τοπικά events, την εποχικότητα και τη ζήτηση. Για παράδειγμα, αυξήστε τις τιμές σας κατά τη διάρκεια ενός τοπικού φεστιβάλ ή προσφέρετε εκπτώσεις για κρατήσεις της τελευταίας στιγμής για να καλύψετε τα κενά.
** Προσφέρετε εκπτώσεις για μεγαλύτερη διαμονή: Οι επισκέπτες που αναζητούν διαμονή ενός μήνα συχνά φιλτράρουν τις εκπτώσεις. Η προσφορά εβδομαδιαίας ή μηνιαίας έκπτωσης μπορεί να προσελκύσει περισσότερες κρατήσεις, διατηρώντας το ημερολόγιό σας γεμάτο και ενισχύοντας την κατάταξή σας.
** Ελέγχετε τακτικά τις τιμές ανταγωνιστών: Ελέγξτε τι χρεώνουν παρόμοιες καταχωρίσεις στην περιοχή σας, ειδικά κατά τις περιόδους αιχμής. Η διατήρηση της ανταγωνιστικότητας με άλλες καταχωρήσεις μπορεί να σας βοηθήσει να διατηρήσετε την ιδιοκτησία σας ορατή στα αποτελέσματα αναζήτησης.
-
Αυξήστε τη συνολική βαθμολογία αξιολόγησης
Η AirDNA διαπίστωσε ότι η αύξηση της συνολικής βαθμολογίας κριτικής από 80 σε 100 μπορεί να αυξήσει τον παράγοντα κατάταξής σας κατά περίπου 3,4 βαθμούς. Η συγκέντρωση περισσότερων κριτικών βοηθά επίσης—κάθε επιπλέον 50 κριτικές μπορεί να προσθέσει περίπου 1 ποσοστιαία μονάδα στον παράγοντα κατάταξής σας. Οι βαθμολογίες καθαριότητας βρέθηκαν να έχουν τρεις φορές μεγαλύτερη επιρροή από τις βαθμολογίες γενικής αξιολόγησης.
Εστιάστε σε αυτές τις στρατηγικές για να βελτιώσετε τις βαθμολογίες κριτικής σας:
** Η καθαριότητα είναι το κλειδί: Σκεφτείτε το ενδεχόμενο να προσλάβετε έναν επαγγελματία καθαριότητας, ειδικά πριν από τις διακοπές στην υψηλή περίοδο. Βάλτε υψηλά πρότυπα καθαρισμού —οι επισκέπτες που εντυπωσιάζονται από την καθαριότητα είναι πιο πιθανό να αφήσουν θετικά σχόλια.
** Εξατομικευμένες επακόλουθες ενέργειες ενθαρρύνουν τις κριτικές: Μετά την αναχώρηση των επισκεπτών, στείλτε ένα μήνυμα όπως: «Ελπίζουμε να απολαύσατε τη διαμονή σας! Θα σήμαινε πολλά για εμάς αν μπορούσατε να μοιραστείτε την εμπειρία σας σε μια κριτική – τα σχόλιά σας μας βοηθούν να βελτιωθούμε!» Το Uplisting, το προτεινόμενο λογισμικό διαχείρισης ακινήτων, μπορεί να το αυτοματοποιήσει για εσάς.
** Ανοιχτά τα σχόλια στο κοινό: Εάν ένας επισκέπτης αναφέρει ένα ζήτημα σε μια κριτική, απαντήστε δημόσια για να δείξετε στους μελλοντικούς επισκέπτες ότι λαμβάνετε σοβαρά υπόψη τα σχόλια και ότι δεσμεύεστε για βελτίωση.
-
Προβάλετε τις ανέσεις ποιότητας
Σύμφωνα με την ανάλυση της AirDNA οι καταχωρήσεις υψηλής ποιότητας με 8-9 βασικές ανέσεις λαμβάνουν καλύτερη αξιολόγηση και κατάταξη στην Airbnb – περίπου 4 ποσοστιαίες μονάδες.
Δείτε πώς μπορείτε να κάνετε τις ανέσεις σας παράγοντα αύξησης της κατάταξης του ακινήτου σας στην Airbnb:
** Μην το παρακάνετε: Αν και είναι δελεαστικό να απαριθμήσετε όλες τις πιθανές ανέσεις, εστιάστε στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα. Πάρα πολλές ανέσεις μπορεί να μπερδέψουν πιθανούς επισκέπτες και να μειώσουν τον αντίκτυπο των ξεχωριστών χαρακτηριστικών. Βελτιστοποιήστε την καταχώρισή σας επισημαίνοντας τα βασικά (όπως κλιματισμό ή εξοπλισμένη κουζίνα) και τα καλύτερα χαρακτηριστικά του ακινήτου σας.
** Δώστε έμφαση στα μοναδικά ή πολυτελή χαρακτηριστικά: Εάν έχετε πολυτελείς ανέσεις όπως υδρομασάζ, τζάκι ή γρήγορο φορτιστή EV, αναφέρετέ τα ευδιάκριτα.
** Παροχές με επίκεντρο τους επισκέπτες: Προσαρμόστε την καταχώρισή σας για να προσελκύσετε συγκεκριμένους τύπους πιθανών επισκεπτών, δίνοντας έμφαση σε χαρακτηριστικά όπως χώρους φιλικούς προς τα κατοικίδια, προσθήκες κατάλληλες για οικογένειες (όπως κούνιες ή παιδικά καρεκλάκια) ή εξοπλισμό για υπαίθριες περιπέτειες (όπως ποδήλατα ή καγιάκ).
Εστιάζοντας σε αυτές τις επτά αποδεδειγμένες στρατηγικές —που βασίζονται στην έρευνά μας— μπορείτε να βελτιώσετε την προβολή της καταχώρισής σας στην Airbnb και να προσελκύσετε περισσότερες κρατήσεις.