Η διαχείριση καταλυμάτων εξελίσσεται ραγδαία, με την τεχνολογία να παίζει καθοριστικό ρόλο στην αποτελεσματικότητα και την εμπειρία των επισκεπτών. Η loggia, μια πρωτοποριακή πλατφόρμα της webhotelier | primalres, προσφέρει ένα ολοκληρωμένο οικοσύστημα εργαλείων για ιδιοκτήτες και διαχειριστές, καλύπτοντας κάθε πτυχή της λειτουργίας τους.
Σε αυτή τη συνέντευξη, ο Βασίλης Ηλιάκης, Head of Rentals & Product Owner της loggia, μιλά για την έμπνευση πίσω από τη δημιουργία της, τις καινοτόμες λειτουργίες που τη διαφοροποιούν από τον ανταγωνισμό, καθώς και τις προκλήσεις και ευκαιρίες της αγοράς βραχυχρόνιας μίσθωσης.
Η webhotelier | primalres, με τη loggia, είναι ο Diamond Χορηγός στο ShortStay Conference 2025. Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στις 14 και 15 Φεβρουαρίου στο Συνεδριακό Κέντρο Αρχαίου Ελαιώνα, στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής.
Από το όραμα στην καινοτομία
Πώς ξεκίνησε η ιδέα της loggia και ποιο ήταν το όραμά σας όταν την σχεδιάσατε; Ποια ήταν τα μεγαλύτερα εμπόδια που αντιμετωπίσατε και πώς τα ξεπεράσατε;
Η ιδέα της loggia γεννήθηκε μέσα από τη μακρόχρονη εμπειρία μου στον χώρο του travel tech. Από το 2000, δραστηριοποιούμαι στον κλάδο, βοηθώντας εταιρείες να αξιοποιήσουν την τεχνολογία για να καινοτομήσουν και να βελτιώσουν τις λειτουργίες τους.
To 2011, αντιλαμβανόμενος τις αυξανόμενες ανάγκες των εταιρειών διαχείρισης καταλυμάτων, αποφάσισα να δημιουργήσω τη loggia σε συνεργασία με κορυφαίους επαγγελματίες του κλάδου.
Από την αρχή, το όραμά μου ήταν να δημιουργήσω μια ευέλικτη, εύχρηστη και τεχνολογικά προηγμένη πλατφόρμα που θα απλοποιεί τις καθημερινές εργασίες των διαχειριστών και των ιδιοκτητών. Πίστευα – και συνεχίζω να πιστεύω – ότι η τεχνολογία μπορεί να μεταμορφώσει τον τρόπο λειτουργίας του κλάδου, μειώνοντας τον χρόνο και το κόστος διαχείρισης, ενώ παράλληλα βελτιώνει την εμπειρία των επισκεπτών.
Όπως κάθε νέα επιχειρηματική προσπάθεια, έτσι και η loggia αντιμετώπισε προκλήσεις, ειδικά στα πρώτα στάδια της ανάπτυξής της. Μια από τις μεγαλύτερες ήταν το πώς θα διαφοροποιηθεί σημαντικά από τον ανταγωνισμό. Οι διαχειριστές καταλυμάτων είχαν ήδη συνηθίσει σε συγκεκριμένα εργαλεία, έστω κι αν αυτά δεν κάλυπταν όλες τις ανάγκες τους. Έπρεπε, λοιπόν, να αποδείξουμε ότι η loggia δεν ήταν απλώς άλλη μία πλατφόρμα, αλλά μια ολοκληρωμένη και καινοτόμα λύση που θα διευκόλυνε την καθημερινότητά τους. Για να το πετύχουμε αυτό, ακούσαμε τις ανάγκες των διαχειριστών και δημιουργήσαμε λειτουργίες προσαρμοσμένες στις απαιτήσεις της αγοράς.
Σήμερα, ως Head of Rentals & Product Owner of loggia, συνεχίζω να εργάζομαι με πάθος για την ανάπτυξη της πλατφόρμας, εστιάζοντας στη δημιουργία προηγμένων τεχνολογικών λύσεων που απαντούν στις σύγχρονες ανάγκες της τουριστικής βιομηχανίας. Μέσα από την καινοτομία, τη συνεχή βελτίωση και τη συνεργασία με επαγγελματίες του κλάδου, η loggia έχει καταφέρει να γίνει μία από τις κορυφαίες λύσεις διαχείρισης καταλυμάτων, διαμορφώνοντας το μέλλον του travel tech.
Μπορείτε να μας περιγράψετε αναλυτικά τις λειτουργίες που προσφέρει η loggia; Ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά που τη διαφοροποιούν από τον ανταγωνισμό;
Η loggia απευθύνεται τόσο σε ιδιοκτήτες όσο και διαχειριστές, δίνοντας τους τη δυνατότητα να διαχειρίζονται πλήρως, μέσα από ένα σημείο, πολλαπλά καταλύματα διαφορετικών τύπων.
Η ολοκληρωμένη cloud-based λύση που προσφέρει η loggia, συνδυάζει καινοτομία και ευκολία χρήσης και αποτελείται από PMS, Channel Manager, Booking Engine, έκδοση τιμολογίων και σύνδεση με τη MyData / ΑΑΔΕ, αλλά και διαχείριση περιεχομένου.
Μία από τις λειτουργίες που την ξεχωρίζει, είναι η white-labeled pre check in φόρμα, για να συγκεντρώνετε από τους επισκέπτες σας, εύκολα και γρήγορα όλα τα στοιχεία που χρειάζεστε για να βελτιώσετε την εμπειρία τους στα καταλύματά σας. Παράλληλα, μέσα από τις ‘’Ενέργειες’’ της loggia, οι διαχειριστές μπορούν να ενημερώνουν τους ταξιδιώτες για όλες τις λεπτομέρειες σχετικά με τη διαμονή τους αλλά και να τους προτείνουν εμπειρίες & υπηρεσίες, όπως μεταφορές ή τοπικές εκδηλώσεις.
Μια τεχνολογική λύση για όλες τις ανάγκες
Σε τι μεγέθους εταιρείες διαχείρισης απευθύνονται τα προϊόντα της loggia;
H loggia εξυπηρετεί τόσο τις ανάγκες μεμονωμένων ιδιοκτητών 1 ή 2 καταλυμάτων, όσο και επαγγελματίες managers που διαχειρίζονται εκατοντάδες καταλύματα σε διαφορετικές περιοχές και μεγάλο αριθμό ιδιοκτητών. Για αυτόν τον σκοπό διαθέτει ένα ενιαίο ημερολόγιο με απεικόνιση πολλών καταλυμάτων (multi-property calendar), δυνατότητα διαχείρισης διαφορετικών εμπορικών συμφωνιών μεταξύ ιδιοκτητών και διαχειριστών, αλλά και ανάθεση εργασιών σε εταιρείες καθαρισμού και συντήρησης.
Πώς ο χώρος επισκεπτών της loggia βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη;
Το Guest Area της loggia αναβαθμίζει την εμπειρία του επισκέπτη, παρέχοντας ένα ολοκληρωμένο και αυτοματοποιημένο περιβάλλον υποστήριξης και διαχείρισης κράτησης. Μέσα από αυτήν την πλατφόρμα, οι επισκέπτες μπορούν να έχουν άμεση πρόσβαση σε όλες τις πληροφορίες που χρειάζονται, χωρίς να απαιτείται συνεχής επικοινωνία με τον διαχειριστή του καταλύματος.
Η λειτουργία αυτή συμβάλλει σημαντικά στη βελτίωση της εξυπηρέτησης και στη μείωση του χρόνου που απαιτείται για την παροχή πληροφοριών σχετικά με το check-in, το κατάλυμα και τις υπηρεσίες που προσφέρονται. Παράλληλα, η πλατφόρμα υποστηρίζει προϊόντα upsell, επιτρέποντας στους επισκέπτες να έχουν πρόσβαση σε επιπλέον υπηρεσίες και εμπειρίες, όπως μεταφορές, εκδρομές ή concierge services, προσφέροντας έτσι μια πιο προσωποποιημένη και ολοκληρωμένη εμπειρία διαμονής.
Εκτός από τη βελτίωση της εμπειρίας του επισκέπτη, η loggia παρέχει επίσης το Owners Portal, ένα εργαλείο που επιτρέπει στους ιδιοκτήτες καταλυμάτων να έχουν πλήρη εικόνα της επίδοσης της επιχείρησής τους σε πραγματικό χρόνο. Μέσα από το Owners Portal, οι ιδιοκτήτες μπορούν να παρακολουθούν στατιστικά στοιχεία σχετικά με τη διαθεσιμότητα, τις κρατήσεις και τα έσοδα, αποκτώντας έτσι πολύτιμα δεδομένα που τους βοηθούν στη λήψη πιο στρατηγικών αποφάσεων.
Μέσω των καινοτόμων εργαλείων της, η loggia στοχεύει στη βελτίωση τόσο της εμπειρίας των επισκεπτών όσο και της αποτελεσματικής διαχείρισης των καταλυμάτων, προσφέροντας ένα ολοκληρωμένο οικοσύστημα που συνδυάζει τεχνολογία, αυτοματοποίηση και ευελιξία.
Η διαχείριση καταλυμάτων εξελίσσεται
Πώς βλέπετε να εξελίσσεται η αγορά της βραχυχρόνιας μίσθωσης στην Ελλάδα και διεθνώς; Ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ιδιοκτήτες και οι διαχειριστές;
Η αγορά της βραχυχρόνιας μίσθωσης τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς συνεχίζει να εξελίσσεται δυναμικά, με σημαντικές τάσεις που διαμορφώνουν το μέλλον του κλάδου.
Αρχικά, η ψηφιοποίηση και η αυτοματοποίηση των διαδικασιών γίνονται ολοένα και πιο κρίσιμες. Οι διαχειριστές και ιδιοκτήτες ακινήτων και οι ιδιοκτήτες στρέφονται σε έξυπνα εργαλεία διαχείρισης, όπως η loggia, για να αυξήσουν την αποδοτικότητα και να βελτιώσουν την εμπειρία των επισκεπτών.
Παράλληλα, παρατηρείται μια αυστηροποίηση της νομοθεσίας σε πολλές χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, με νέους κανονισμούς για τη φορολογία και τις άδειες λειτουργίας. Αυτό έχει οδηγήσει πολλούς ιδιοκτήτες είτε να αναθέσουν τη διαχείριση των ακινήτων τους σε επαγγελματίες managers είτε να ιδρύσουν εταιρείες διαχείρισης για να διασφαλίσουν τη συμμόρφωσή τους με τη νομοθεσία.
Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο της εξέλιξης της αγοράς είναι η ενίσχυση της βιωσιμότητας. Οι ταξιδιώτες δίνουν πλέον μεγαλύτερη έμφαση σε φιλικά προς το περιβάλλον καταλύματα, καθώς και σε επιλογές που σέβονται τις τοπικές κοινότητες. Τα καταλύματα που επενδύουν στη βιωσιμότητα κερδίζουν μεγαλύτερο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Μια ακόμα τάση που παρατηρείται διεθνώς είναι η αναζήτηση εναλλακτικών προορισμών από τους ταξιδιώτες. Η αυξημένη ζήτηση σε λιγότερο τουριστικά μέρη προσφέρει νέες ευκαιρίες για τους ιδιοκτήτες και διαχειριστές, διαφοροποιώντας την αγορά πέρα από τις παραδοσιακές τουριστικές περιοχές.
Πώς η τεχνολογία έχει επηρεάσει τον κλάδο της βραχυχρόνιας μίσθωσης; Ποιο είναι ο ρόλος της loggia στην ανάπτυξη νέων τεχνολογικών λύσεων για τον κλάδο;
Η τεχνολογία έχει μετασχηματίσει ριζικά τον κλάδο της βραχυχρόνιας μίσθωσης και η loggia βρίσκεται στην πρώτη γραμμή αυτής της αλλαγής, αναπτύσσοντας καινοτόμες λύσεις που απλοποιούν τη διαχείριση των ακινήτων και βελτιώνουν την συνολική εμπειρία τόσο για τους διαχειριστές και ιδιοκτήτες, όσο και για τους επισκέπτες.
Μία από τις σημαντικότερες επιδράσεις της τεχνολογίας είναι η ψηφιοποίηση και αυτοματοποίηση των διαδικασιών. Η διαχείριση κρατήσεων, η επικοινωνία με τους επισκέπτες και η τιμολόγηση γίνονται πλέον με μεγαλύτερη ταχύτητα και ακρίβεια, μειώνοντας τον χρόνο και το κόστος για τους διαχειριστές ακινήτων. Παράλληλα, η προσωποποιημένη εμπειρία των επισκεπτών έχει γίνει βασικό ζητούμενο, με τη χρήση δεδομένων και έξυπνων εργαλείων που επιτρέπουν την προσαρμογή των υπηρεσιών στις ανάγκες του κάθε πελάτη.
Η ασφάλεια και η εμπιστοσύνη αποτελούν επίσης σημαντικούς παράγοντες στον κλάδο, και η τεχνολογία έχει συμβάλει στην ενίσχυσή τους. Η loggia αναπτύσσει λύσεις που διασφαλίζουν την ασφάλεια τόσο για τους ιδιοκτήτες και τους διαχειριστές των ακινήτων όσο και για τους επισκέπτες, διασφαλίζοντας την αξιοπιστία των συναλλαγών και την προστασία των δεδομένων.
Πέρα από τη βελτίωση της εμπειρίας και της ασφάλειας, το μεγαλύτερο πλεονέκτημα που προσφέρει η loggia μέσω της τεχνολογίας είναι η δημιουργία νέων ευκαιριών πώλησης και η αύξηση του τζίρου για τους επαγγελματίες του κλάδου. Η loggia συμβάλλει σε αυτόν τον στόχο αναπτύσσοντας εργαλεία δυναμικής τιμολόγησης και ένα ισχυρό B2B δίκτυο που επιτρέπει στους διαχειριστές να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις δυνατότητες της αγοράς.
Η τεχνολογία δεν είναι απλώς ένα εργαλείο υποστήριξης, αλλά ο βασικός μοχλός ανάπτυξης της βραχυχρόνιας μίσθωσης. Η loggia συνεχίζει να καινοτομεί, διαμορφώνοντας το μέλλον του κλάδου μέσα από έξυπνες, αποδοτικές και βιώσιμες τεχνολογικές λύσεις.
Ποια είναι τα μελλοντικά σχέδια της loggia; Υπάρχουν νέες λειτουργίες ή εργαλεία που σχεδιάζετε να λανσάρετε;
Μέσα στους επόμενους μήνες, θα λανσάρουμε το Unified Inbox, ένα καινοτόμο εργαλείο, το οποίο θα συγκεντρώνει τα μηνύματα των επισκεπτών από όλες τις πλατφόρμες μέσα στη loggia. Παράλληλα, εμπλουτίζουμε συνεχώς το δίκτυο B2B, την πλατφόρμα για Resellers μέσω του προϊόντος Rentals Max αλλά και άλλων εργαλείων αύξησης των κρατήσεων.
Για να μάθετε περισσότερες πληροφορίες για τη loggia και τις λύσεις που προσφέρει, επικοινωνήστε μαζί μας στο: [email protected] ή καλέστε στο (+30) 2117702770.