Ο Ανδρέας και η Λούση Καμπάνη ξεκίνησαν ως hosts πριν από 3 χρόνια νοικιάζοντας με βραχυχρόνια μίσθωση το επιπλέον διαμέρισμα που διέθεταν. Ξεκινώντας μάλλον διστακτικά, κατάφεραν να αναπτυχθούν και πλέον είναι full-time διαχειριστές δύο δικών τους ακινήτων αλλά και ακινήτων άλλων ιδιοκτητών. Αντιλαμβάνονται ότι η φιλοξενία επισκεπτών σε ένα κατάλυμα αποτελεί μέρος της τουριστικής δραστηριότητας στην Ελλάδα. Και φροντίζουν να επιλέγουν εργαλεία που τους ταιριάζουν προκειμένου να προσφέρουν στους πελάτες τους υψηλής ποιότητας υπηρεσίες. Οι δύο hosts μοιράζονται την εμπειρία τους στο BnB Faces.
Πόσο καιρό δραστηριοποιείστε ως host στη βραχυχρόνια μίσθωση; Πώς και γιατί ξεκινήσατε; Πόσες ιδιοκτησίες διαχειρίζεστε;
Ξεκινήσαμε το 2016. Μέναμε στην περιοχή της Ακρόπολης σε ιδιόκτητο κτήριο, με δυο ανεξάρτητα διαμερίσματα. Στο ένα κατοικούσαμε εμείς και το άλλο ήταν ακατοίκητο. Μη θέλοντας να το νοικιάσουμε μακροχρόνια, μας πρότεινε η κουμπάρα μας να κάνουμε κάποιες αλλαγές, να το επιπλώσουμε και να το νοικιάσουμε βραχυχρόνια. Σκεφτήκαμε για να μη χάνουμε πολύτιμο χρόνο από πιθανές κρατήσεις, με λίγες και πολύ ακαθόριστες φωτογραφίες ανεβάσαμε το διαμέρισμα στην Airbnb. Όταν μας ήρθε η πρώτη κράτηση είχαμε μια καθοριστική ημερομηνία «έναρξης»! Μέσα σε λίγες εβδομάδες, κάναμε ανακαίνιση, το επιπλώσαμε και με δικά μας μέσα δημιουργήσαμε μια ανάλογη προβολή. Στην αρχή οι κρατήσεις δεν ήταν πολλές. Ένας φίλος μας είπε πως η Booking, τότε, είχε ενσωματώσει και καταλύματα στην πλατφόρμα της, πέραν των ξενοδοχείων. Αμέσως ανεβάσαμε το διαμέρισμα στην Booking, όντως δεν υπήρχαν ανάλογα καταλύματα στην πλατφόρμα. Εκεί τα πράγματα πήγαν σαφώς καλύτερα. Με την επιτυχία του ενός και έπειτα από δυο χρόνια, το 2018 μετακομίσαμε ώστε να προσφέρουμε και το δεύτερο διαμέρισμα μας στις βραχυχρόνιες μισθώσεις.
Είστε ιδιοκτήτες ή διαχειριστές; Είναι μερική ή πλήρης απασχόληση για εσάς;
Είμαστε ιδιοκτήτες αλλά έχουμε διαχειριστεί και άλλα διαμερίσματα, τα οποία όμως επιλέγουμε με σημαντικά για εμάς κριτήρια. Η απασχόληση μας είναι πλήρης.
Τι είναι αυτό που σας αρέσει περισσότερο σε αυτή τη δραστηριότητα; Ποια είναι τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζετε;
Μας αρέσει πάρα πολύ να γνωρίζουμε ανθρώπους από διάφορα μέρη του κόσμου και να μπορούμε να συμβάλουμε στην ανακάλυψη τους για την Αθήνα, διότι λίγοι είναι αυτοί που είναι προετοιμασμένοι για το πόσο ζωντανή και φιλόξενη είναι η πόλη μας. Δίνουμε μεγάλη έμφαση στο να μπορούμε να προσφέρουμε μια άψογη και αβίαστη εμπειρία. Από τη στιγμή που πατήσει ο επισκέπτης το πόδι του στην Αθήνα μέχρι την στιγμή που θα φύγει σκοπεύουμε και εξασφαλίζουμε την αίσθηση φροντίδας και ασφάλειας. Η ικανοποίηση από τα μηνύματα που μας αφήνουν οι φιλοξενούμενοι μας, μας κάνουν υπερήφανους γι’ αυτό που τους έχουμε προσφέρει.
Τα μεγαλύτερα προβλήματα είναι: υδραυλικά, από τις αποχετεύσεις έχουμε βγάλει… άστο! Ηλεκτρολογικά: ακόμα δεν ξέρουμε γιατί πέφτει η ασφάλεια!! Επιπλέον είναι οι απεντομώσεις, που είναι φυσιολογικό όταν έχεις αυλή στην Αθήνα, πολύφωνα σκυλιά της περιοχής, early check-in, late check-out, λεκέδες στα λευκά είδη και η λίστα μεγαλώνει.
Όλα αυτά είναι φυσιολογικά, αυτό που είναι αφύσικο είναι η αστάθεια και η αβεβαιότητα του Ελληνικού κράτους για τον επιχειρηματία.
Πείτε μας την πιο όμορφή στιγμή – ανάμνηση από έναν guest.
Η εικόνα ενός μικρού αυτιστικού παιδιού να περνάει ατελείωτες ώρες στο θερμαινόμενο Jacuzzi ενώ χιόνιζε.
Ποια είναι η πιο σημαντική συμβουλή που θα δίνατε σε κάποιον που ενδιαφέρεται να γίνει οικοδεσπότης βραχυχρόνιας μίσθωσης;
Έχουμε ακούσει κατά καιρούς πολλούς να χλευάζουν τους οικοδεσπότες λέγοντας ότι οι hosts νομίζουν πως είναι μικροί ξενοδόχοι. Εμείς πιστεύουμε πως ο κάθε οικοδεσπότης ΕΙΝΑΙ ένας μικρός ξενοδόχος που σημαίνει πως πρέπει να έχεις business plan, να παίρνεις πολύ σοβαρά την καθαριότητα, να είσαι σχολαστικός με τα πάντα και να σέβεσαι τους συνανθρώπους. Με άλλα λόγια θέλουμε να προσφέρουμε αυτό που θα θέλαμε να λαμβάνουμε ως πελάτες.
Εκτός από τη Syncbnb, χρησιμοποιείτε άλλα εργαλεία, συσκευές ή λογισμικά (π.χ. ηλεκτρονικές κλειδαριές, κάμερες, εφαρμογές με τοπικούς οδηγούς, μετρητές ενέργειας, κ.λπ.); Τι εμπειρία έχετε με αυτά;
Έχουμε δική μας ιστοσελίδα, online ηλεκτρονικό οδηγό, κάμερες στους εξωτερικούς χώρους του κτηρίου. Τα μεγαλύτερα μας εργαλεία είναι τα κινητά και τα tablet μας. Χρησιμοποιούμε ανελλιπώς WhatsApp, WeChat, Marine Traffic, Ferry Hopper, το app του αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος, Syncbnb, Airbnb, Pulse και φυσικά το Google translate.
Εξετάζουμε κάθε εφαρμογή (που μπορούμε) για να δούμε αν θα μας διευκολύνει τη ζωή! Τα προαναφερόμενα εργαλεία είναι αναντικατάστατα και δεν θα μπορούσαμε να προσφέρουμε το επίπεδο εξυπηρέτησης αν δεν είχαμε αυτά.
Σε ποια κανάλια διανομής έχετε καταχωρήσεις; Πόσο έχουν αυξηθεί τα έσοδά σας από τη στιγμή που βάλατε καταχωρίσεις σε πολλαπλά κανάλια διανομής;
Τα κανάλια διανομής μας είναι η Airbnb, η Booking, η Kid and coe και η ιστοσελίδα μας, σύντομα θα μπούμε στην Expedia. Ένα κανάλι κυριαρχεί στις κρατήσεις μας με αποτέλεσμα να μην έχουμε διαθεσιμότητα σε άλλα κανάλια, και έτσι δεν μπορούμε να δούμε σοβαρές αυξήσεις σε άλλα κανάλια.
Εκτός από τις καταχωρίσεις, τι άλλο θεωρείτε ότι θα μπορούσε να κάνει ένας οικοδεσπότης για να αυξήσει τις κρατήσεις και τα έσοδά του;
Θεωρούμε πως οι καλές κριτικές και η συνεχόμενη επένδυση στα καταλύματα εξασφαλίζει μια συνεχόμενη ροή κρατήσεων. Η εξασφάλιση των μέγιστων εσόδων καθορίζεται από πολλούς παράγοντες. Οι βασικοί να είναι: η τουριστική αγορά, η παγκόσμια οικονομία, οι προσφορές των αεροπορικών εταιριών και ο ανταγωνισμός.
Επίσης πιστεύουμε πως πρέπει να αυξηθούν οι απ’ ευθείας κρατήσεις, είτε μέσω των ίδιων των πελατών (repeat ή word of mouth) στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τέλος μέσω διαφήμισης.
Νιώθετε ότι αυτό που κάνετε είναι μέρος του τουριστικού προϊόντος της χώρας; Σε τι επιμέρους θέματα θα θέλατε βοήθεια;
Σαφώς και πιστεύουμε πως συμβάλουμε στον τουρισμό. Κάθε χαρούμενος και ικανοποιημένος επισκέπτης μας, επιστρέφει στη χώρα του με καλές αναμνήσεις που ελπίζουμε να τις μοιράζεται με άλλους, συμβάλλοντας έτσι στη βελτίωση της εικόνας της Ελλάδος. Για τον κάθε φιλοξενούμενο μας, εκπροσωπούμε την Ελλάδα και τη φιλοξενία της.
Το κράτος θα μπορούσε να κάνει πολλά για να βοηθήσει την τουριστική εμπειρία στην Ελλάδα. Ξεκινώντας με ασφάλεια, καθαριότητα, διαχείριση [τουριστικών] λεωφορείων και κυκλοφορίας, οργάνωση και δημιουργία πληροφόρησης και εξυπηρέτησης και τέλος την αναγνώριση ότι ο τουριστικός κλάδος συνέχεια μεταβάλεται και χρειάζεται ένα ευέλικτο νομοθετικό πλαίσιο.