Η μετά-covid εποχή θα φέρει την αγορά των Short-Term Rentals αντιμέτωπη με σημαντικές προκλήσεις σε ό,τι αφορά τους κανόνες υγιεινής.
Ο τουρισμός έχει σοβαρό θέμα. Το ξέρουμε, το ζούμε. Σιγά-σιγά όμως και με σταδιακά βήματα θα ανοίξουν οι διάφορες αγορές. Από τις τελευταίες θα είναι ο τουρισμός. Εν γένει.
Ας υποθέσουμε ότι όλα αυτά θα γίνουν και θα αρχίσουν να έρχονται επισκέπτες.
Θα πρέπει να υπάρχουν κανόνες υγιεινής σε κάθε διαμονή. Αυτοί οι κανόνες να πιστοποιούνται, όπως και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί, από ένα ισχυρό brand. Μιλάμε για σήμα πιστοποίησης.
Συνολικά, θα πρέπει να δημιουργηθούν πρωτόκολλα βασισμένα στις αρχές του βιώσιμου τουρισμού, που θα έχουν στο επίκεντρο την ασφάλεια και υγιεινή των hosts, των guests αλλά και της τοπικής κοινωνίας. Άλλωστε το Υπουργείο Τουρισμού πρόσφατα υπέγραψε σύμφωνο συνεργασίας με το Παγκόσμιο Συμβούλιο Αειφόρου Τουρισμού (Global Council of Sustainable Tourism). Αυτό σηματοδοτεί την πρόθεση του Υπουργείου για εναρμόνιση του τουριστικού κλάδου με τα διεθνή πρότυπα αειφόρου τουριστικής ανάπτυξης.
Ο ρόλος του host στη μετά-covid εποχή
Ο ρόλος του host την επόμενη ημέρα θα είναι πολύ πιο σημαντικός. Εκτός των λοιπών facilities, θα πρέπει να παρέχονται προς τον guest και μια σειρά healthy amenities όπως: γάντια, αντισηπτικά, μαντηλάκια, μάσκες, θερμόμετρα, φάρμακα πρώτης ανάγκης. Ίσως ακόμα και να υπάρχει συνεργάτης γιατρός.
Ανάρτηση πληροφοριών και πιστοποιήσεων στα καταλύματα
Όλες οι πληροφορίες για τους κανόνες υγιεινής θα πρέπει να βρίσκονται στη διάθεση του guest με έντυπο ή ηλεκτρονικό τρόπο και να είναι αναρτημένες μέσα το κατάλυμα. Τα σήματα πιστοποίησης επίσης.
Τα σήματα πιστοποίησης θα πρέπει να βρίσκονται και σε κάθε καταχώρηση καταλύματος σε OTA, εταιρικό website, όπως και σε κάθε ηλεκτρονική επικοινωνία, όπως για παράδειγμα newsletters.
Διαχείριση πιθανών κρουσμάτων
Πολύ σημαντικό θα είναι το σχέδιο αντιμετώπισης πιθανών κρουσμάτων. Ειδικά γι’ αυτό, η ευθύνη του χειρισμού, της αντιμετώπισης, της νοσηλείας, του επαναπατρισμού ή ό,τι άλλο ξεπερνά τον host και τον guest. Εδώ ίσως δούμε διακρατικές συμφωνίες.
Βιβλιάριο υγείας ταξιδιού
Για τον ταξιδιώτη, όλο και περισσότερο συζητείται το “βιβλιάριο υγείας ταξιδιού“. Θα είναι λογικά ένα βιβλιάριο που θα δίνει την υγειονομική εικόνα του ταξιδιώτη. Το πώς θα δημιουργείται, τι πληροφορίες θα περιέχει και πού θα επιδεικνύεται, κανείς ακόμα δεν μπορεί να απαντήσει.
Πιθανή η αύξηση του κόστους ταξιδιού
Όλες αυτές οι προϋποθέσεις που θα μπαίνουν σε κάθε τμήμα της αλυσίδας του ταξιδιού, θα επιβαρύνουν το κόστος του. Ταυτόχρονα θα αλλάξουν και τις συμπεριφορές των ταξιδιωτών. Κάτι που ίσως κάνει τα ταξίδια πιο σοβαρή υπόθεση.
Η ώρα του κράτους για δράση
Το κράτος, δηλαδή τα Υπουργεία Τουρισμού, Υγείας, Μεταφορών και κάθε άλλο εμπλεκόμενο, θα πρέπει να επεξεργαστούν και να προετοιμάσουν την επομένη ημέρα. Θα πρέπει να δράσουν. Να συζητήσουν και να αναπτύξουν.
Θα πρέπει να συζητήσουν με τις πλατφόρμες, όπως και με κάθε άλλο εμπλεκόμενο. Και να προχωρήσουν σε συμφωνίες, διαδικασίες και πρωτόκολλα που θα ακολουθηθούν, άμεσα. Να γίνει ένας οδικός χάρτης.
Για τα ξενοδοχεία είναι σίγουρο ότι θα θεσμοθετηθούν αρκετές διαδικασίες και προϋποθέσεις.
Ελπίζουμε να υπάρξει ανάλογη μέριμνα στη μετά-covid εποχή και για την αγορά Short-Term Rentals τώρα. Τώρα που είναι νωρίς.
Διαφορετικά θα δούμε για μια ακόμη φορά την κοινότητα να ψάχνει να βρει την ταυτότητα της. Και κάτι τέτοιο δεν το θέλουμε καθόλου.
Ο ρόλος των guests
Την επόμενη ημέρα δεν θα είναι διαφορετικός μόνο ο τουρισμός και το προϊόν του. Διαφορετικοί θα είναι και οι ταξιδιώτες. Θα τους επιβληθούν μέτρα και διαδικασίες. Από τη πλευρά τους θα αναζητούν και θα προτιμούν καταλύματα που καλύπτουν τις απαιτήσεις και τους φόβους τους.
Η κοινότητα STR
Η κοινότητα STR πρέπει και επιβάλλεται να είναι προετοιμασμένη. Είναι ακόμα πεδίο ανταγωνισμού με άλλους επαγγελματίες της αγοράς accommodation. Ο ανταγωνισμός και η επιβίωση δεν θα είναι μια απλή υπόθεση.